2770
Sök

Extraljus eller xenon i helljuset?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 september 2009
YipYip skrev:
Förstår dej precis..dom enda snygga extraljusen jag sett var här på garaget. Nån kille med lexus tror jag som hade dom innanför gallret i grillen smile
Men du kan ju börja med att byta helljusen i bilen. Räcker inte det så släng på några mindre extraljus med xenon.
Problemet med xenon är att dom tar några sekunder på sej att tändas ordentligt så om du har halvljus som stängs av när helljuset tänds så kommer det bli kolsvart varje gång du byter mellan hel och halvljus om du har xenon på båda..

Ministers Lexus IS200 med eftermonterad originalkompressor...  riktig mumsbit den där bilen tongue

EDIT: Bild på det lilla monstret:

https://www1.garaget.org/archive/40/39955/56311/56311-1563370.jpg
Senast redigerat av TBOC_Razor (14 september 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

308 Inlägg
14 september 2009
Sjuktligt najs smile Det är så man blir förbannad big_smile

269 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
YipYip skrev:
Förstår dej precis..dom enda snygga extraljusen jag sett var här på garaget. Nån kille med lexus tror jag som hade dom innanför gallret i grillen smile
Men du kan ju börja med att byta helljusen i bilen. Räcker inte det så släng på några mindre extraljus med xenon.
Problemet med xenon är att dom tar några sekunder på sej att tändas ordentligt så om du har halvljus som stängs av när helljuset tänds så kommer det bli kolsvart varje gång du byter mellan hel och halvljus om du har xenon på båda..

ne halvljuset lyser hela tiden, även när man slår på helljusen som tur är smile

308 Inlägg
15 september 2009
ja då är det bara köra på smile Lycka till..

542 Inlägg
26 september 2009
Inte olagligt att montera xenon i halvljusen, måste dock ha en automatisk nivåreglering bara.

308 Inlägg
26 september 2009
lmoberg skrev:
Inte olagligt att montera xenon i halvljusen, måste dock ha en automatisk nivåreglering bara.

Och spolning av strålkastarna..

Skogskonsult
214 Inlägg
27 september 2009
Och reggbesiktiga, allt måste vara E-godkänt... dvs omöjligt nästintill.

282 Inlägg
27 september 2009
Vet inte om någon har skrevigt det, men tänk på att extraljus kan du justera hur du vill ha ljuset.. Blir lite svårare om du har original helljus integrerat i bilen.

Sök