5346
Sök

Avgasvärden efter trimning katastrof..

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
..har en Volvo 440gl med trimtopp och omslipad kam från ENEM. Tyvärr e avgasvärdena inget vidare,speciellt på tomgång för att sedan bli precis godkända på högvarv. Allt e okej med maskin, problemet är att den behöver mappas, dock ingen vill göra det..

SÅ, vad göra?? Hur mycket E85 vågar man prova på typ 20 liter bensin, kanske det skulle hjälpa? Time för besiktning, tacksam för snabba förslag..  /Med vänliga hälsningar.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 september 2009
en frän grej är ju att faktiskt berätta avgasvärdena först så man vet nånting..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
29 september 2009
känner en kille som hade en renault 5a med samma problem. han tömde bilen på bensin hälde i en l e85 resten bensin sen gick den som en klocka genom bes. prova det!.

Erik H

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Hehe sorry, men har ingen aning om värdena nu..kollade två gånger när motorn kördes in och jag minns inte ett skit men att det blev aningen bättre med ny lambdasond. Eftersom man hör tydligt på motorgången vet jag att den fettar ganska mycket men svartryker iaf inte.

Men det viktiga i min fråga..hur mycket E85 vågar man testa, 10%, 20%, 30% ?? Behöver ju inte anstränga han då, bara ta mig till Bilprovningen och tillbaks på ett par mil. En liter E85 tycker jag låter lite väääl snålt..

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

4 001 Inlägg
29 september 2009
Det är inte säkert att värdena blir bättre av etanol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Administratör
11 968 Inlägg
29 september 2009
Dubbelpost. Låser här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök