3082
Sök

Mest bärgade bilmodellerna?

Old School Ford
600 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
tjenna!

hmmm.... undra vilka bilar som plötsligt havererar efter svenska vägar?!
Jag hörde av en som jobbar med bärgning av bilar att SAAB ska vara dom som plockas upp mest?
vad tror ni?
varför skulle saab vara mest representerade?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

1 489 Inlägg
22 augusti 2006
Catling skrev:
tjenna!

Jag hörde av en som jobbar med bärgning av bilar att SAAB ska vara dom som plockas upp mest?
vad tror ni?

Saabs tändkasetter är inget vidare. Men annars så ser jag ingen anledning till att Saab skulle stå vid kanten. Tycker mer man ser Opel på släpen wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 854 Inlägg
22 augusti 2006
Catling skrev:
tjenna!

vad tror ni?

Taskiga växellåder

671 Inlägg
22 augusti 2006
Det finns fler gamla saabar än det finns gamla kia.

5 710 Inlägg
22 augusti 2006
Den bärgaren jag fick åka med när en VW transporter-usling som jag skulle frakta från jönköping-töreboda stannade p.g.a kamremshaveri påstod att Peugot var den mest bärgade och anledningen skulle vara deras avtal där man som kund SKALL ringa bärgaren vid "småfel" tex när motorlampan börjar lysa.

MVH Jonas
..............

8 156 Inlägg
22 augusti 2006
Med tanke på att det rullar många saab på vägarna så är det väl en anledning till att de är ligger i topp?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

lundwall
22 augusti 2006
Får att få fram vettig statistik måste man ju göra det procentuellt, dvs anpassa efter hur många bilar av respektive märke som rullar runt.

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
har en gammal klass kompsi som jobbar som bärgare runt omkring här o han säger att det oftast är saab\opel som havererat . fast sen finns det ju så många saabar så det går inte säga att saab rasar mest .

Sök