3125
Sök

Polera och vaxa mina alufälgar hur går jag till väga?

1 253 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Jo tänkte fixa sommarfälgarna inför nästa säsong men undrar lite hur jag ska göra, det finns ju lite oxid på de men inte mycket och de är lite matta så skulle vilja polera upp de o vaxa dom så de blir blanka o fina och inte blir smutsiga på bara några dagar mad Dessa fälgar är det jag vill få fina igen. smile

http://www.garaget.org/?car=160327&image=1512402
Senast redigerat av opeldrifter (1 oktober 2009)

Lev livet nu innan det är för sent

Entreprenör
1 286 Inlägg
1 oktober 2009
Börja med att tvätta dom med syra. Sen något annat riktigt bra fälgtvättmedel typ Lahega Wheel Clean
(eller Sonax fälgtvätt Nano nånting i vanliga affärer. Riktigt bra!!)

Sen lägger du på valfritt vax för hand på fälgarna, låter torka till och sedan torkar bort. voila!

DOck så blir fälgar ALLTID skitiga på några dagar, vaxade eller ovaxade. Skillnaden är att om dom är vaxade så släpper skiten myyycket enklare.

// Niklas Johansson

1 253 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Okej big_smile Men vad är det för syra jag ska ha??

Entreprenör
1 286 Inlägg
1 oktober 2009
Dom ser inte kalas-skitiga ut nu när jag tittar mer noga - så du kan nog hoppa över det steget.
Lahega WheelClean eller Sonax fälgtvätt är det du behöver!

// Niklas Johansson

1 253 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
ah okej big_smile Tackar.  Är dock mycker skitigare nu men är mest bromsdamm som lagts sig så:)
Senast redigerat av opeldrifter (1 oktober 2009)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
2 oktober 2009
Köp biltemas fälgrengöring och spraya på och rengör med fälgborste. gör samma sak på "baksidan"
innehåller syra och luktar apa. men det tar bort det mesta=)

ang försegling. lägg på ett lackskydd om du inte vill vaxa efter varje tvätt. fireglaze är billigt och bra.

1 253 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Tack för den infon big_smile

Sök