5395
Sök

Vad har hänt er i trafiken !?

Power of changes
270 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Hoppas jag har kommit rätt nu !

Hejsan !

För exakt 10 dagar sen hade ja min första krock en lastbil, Jag körde en Renault master Chassi med skåp.
Och det var en scania p- serien jag krocka med. Lastbilen som kom i en mycket skarp kurva åkte över min fil för att inte ta ut hela svängen, och ja kom i ca : 25 -35 km/h vet inte hur snabbt han kom men hur som helst så träffa ja han i tanken och ja stutsade ut mot kanten, på scanian så sprutade det ur 300 liter diesel och det som va runt tanken gick också sönder, renaulten som ja körde blev tvungen att skrotas, saker från lastbilen åkte in i motorn och in genom huven och ut i dörren.
(på bilden ser man skydsplåten en där nere och en vid dörren)

10 dager efter åt (1 okt 09) så kör en arbetskamrat till mig en Mercedes-Benz 313 CDI tror ja det va och den här krocken va mycket mindre meen mycket psykiskt ansträngande på mig. ja såg en DHL lastbil + släp rakt mot min sida ! och då som alla säger att man ser nått vitt framför sig, det såg jag, trodde att ja skulle dö då. det var det läskigaste jag har varit med om, Som tur va så hann lastbilen svänga lite för att inte träffa rakt på min sida. Så lastbilen drog av motorhuven på mercedesen och det blev plåtskador på höger sida precis efter dörren.
( arbetskollegan körde om en stillastående bil precis innan väjningsplikten, bilen som stod stilla väntade säker för att han såg lastbilen komma. Så han körde till höger om bilen framför och sen drog till vänster, och DHL lasbilen kom från höger) Det hände på Lissmavägen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/15564/775357_99tg13.jpg
första krocken med firmabilen ..

Power 0f You

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 oktober 2009
Finns en tråd som tar upp detta.

Det är riktigt obehagligt när sånt händer, själv har jag inte krockat någonsin men några avåkningar har man ju lyckats med på vintern.

Det var nära en krock förra vintern, kör i stan på 50väg, närmar mig en rondell och saktar ner till ca 30 km/h. Helt plötsligt backar en polisbil ut från en gård rakt framför mig, jag måste svänga upp på trottoaren varpå två gångtrafikanter fick hoppa undan, polisen ser nog inte ens detta utan kör i lugn och stilla takt därifrån.. ingen utryckning där iaf men hade jag kört på polisen hade jag väl torskat för att jag kört för nära honom, eller nåt..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 oktober 2009
De e alltid den andres fel

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
2 oktober 2009
Mortalis skrev:
De e alltid den andres fel

Japp big_smile För inte skulle väll en själv kunna göra fel? roll

Rock'n Roll

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 oktober 2009
Ta detta i din blogg. Mvh

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök