Motorbyte ist. för turbokonvertering

nofearsy Bilbyggare
20 juli 2005 · 225 Inlägg

jo som rubriken lyder..
detta gällen en Volvo 850 GLT-92a som börjar på att bli lite tröttare med åren smile

så jag tänkte se istället för en turbokonvertering om man skulle lägga ner en V70 GLT motor med få mil på nacken kanske även växellådan,

vad säger besiktningsmännen om det ?
tycker att det inte borde vara något beskymmer eftersom båda är 125Kwh så bryr dom sig att det är en nyare motor ens?

sen tänkte jag se också om det bara är att slita ut motorn och slänga ner den "nya" eller om man måste byta data och kanske hastighetsmätaren (har läst att gamla 850 inte kan ha V70 mätarhusen).

och detta är en fråga om möjligheten oså, inte om det är dyrt eller tar massa tid etc.
så svara gärna på frågorna jag ställer istället för att tjabbla om allt annat.
(Är trött på personer som tar upp att de kommer kosta massor o så när man vill veta saker)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Kimmen
20 juli 2005 · 245 Inlägg

Varför byta motor om den har samma kw? Är din motor dålig/slut eller? Annars verkar det mkt jobb för ingeting tyvärr sad

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
nofearsy Bilbyggare
20 juli 2005 · 225 Inlägg

Kimmen skrev:
Varför byta motor om den har samma kw? Är din motor dålig/slut eller? Annars verkar det mkt jobb för ingeting tyvärr sad

Nja jag kan säga att den har mått bättre iaf ..
och de nyare motorerna borde juh gå lite finare smile

så istället för att dra isär och fixa den så kan man juh köpa en nyare och fixa till o stoppa ner den smile

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang