Steget bara dör

Hell
31 maj 2005 · 30 Inlägg

Har kollat igenom forumet utan att hitta något liknade problem..


När jag spelar på låg volym funkar det väldigt fint o bra MEN!! när man drar på lite volym slutar steg 1 att driva basen medans steg 2 funkar skitbra mot 6"9 orna..

Åtgärd: stäng av huvudenheten ett par sec, sätt på o det funkar igen..

Har riktig jord mot karossen m öglor o m8 bult med ett par cm kopparpasta..

Jag fattar inte vad det är som vållar det här problemet??? Gör ni??


Grejer:
Huvudenhet: JVC KD-G401
Steg 1: Toxic TH1500
Steg 2: Kenwood 320W (kommer ej ihåg vad det heter)
Bas: Get 2 loud 12"
6"9: Decadent
Kablaget: 21 kvadrats
Powerblock


Hell

Gardinstång
Vogge
31 maj 2005 · 494 Inlägg

hej
de kan inte vara någe överhettnings skydd som slår ifrån blir de värre ju längre du spelar?
sen finns de ju massa kortis skydd i steget. och lågspännings shossan kommer inte ihåg vad de heter men de slår ifrån vid för låg spänning bateriet kanske inte klarar av att driva båda stegen sammtidigt vid högt utag!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Hell
31 maj 2005 · 30 Inlägg

Skall även tilläga att detta problem uppkom efter att jag bytte låda från en Blaupunkt 12" (750w)fabriksgjord låda till hemmabygget..



Hell

Gardinstång
Matrix
1 juni 2005 · 4 Inlägg

Jag tror jag vet vad du har för fel jag var nämligen utsatt för samma sak i mitt JBL GTS 600 steg, Det blev så efter en liten fuktskada, det räcker med lite imma bara så går det åt skogen, men det var överbelastningsskyddet dom bytte IC+TR slut pris ca 1000:-
Hoppas du får iordning på ditt

Original är för
GUBBJÄVLAR!!!
Theo
1 juni 2005 · 859 Inlägg

Basen är felkopplad? så att stegets kortslutningsskydd löser ut?

TT-Avant
1 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Theo skrev:
Basen är felkopplad? så att stegets kortslutningsskydd löser ut?

Hur skulle den kunna vara felkopplad?  Har du testat med att köra basen på steg 2? om inte gör det så kan du se om det är steget det är fel på eller om du kopplat nått skumt.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Theo
1 juni 2005 · 859 Inlägg

En bas på tex. 2x4ohm paralellkopplad och sen bryggad på steget kanske skulle vara fel för just hans steg. Finns olika kombinationer av spolar/kopplingar som kan göra lasten för låg för många steg...

/Theo

TT-Avant
1 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Jaså det va så du menade..hehe, då jag fattar..haha

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Hell
1 juni 2005 · 30 Inlägg

jjag tror inte att det är fukt som har orsakat det..
Theo: Basen har ju funkat både mot stereo i andra bilar o även mot stereon  i polarens rum??

En bas är väl svårt att koppla fel?? +- o brygat på steget? fattar inte vad som felas..

Hell

Gardinstång
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
20 juni 2005 · 2 933 Inlägg

En kompis till mig hade samma problem när han hade a-traktor och då sa han att det berodde på att steget fick för lite ström.. =S

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Scorren
21 juni 2005 · 186 Inlägg

hmmm.... basen har "funkat" i andra stereos eller "funkar"??? jag hade samma problem och frågade här på forumet. En kille svarade att basen var slut, men jag, precis som dig vägrade tro på det! Men när jag kopplade en annan bas så funkade det perfekt.... så jag tror att din bas är slutkörd. du kan ju testa koppla den till en annan stereo och se hur det går....

Catch me if you can!
andreasl
21 juni 2005 · 391 Inlägg

strax innan den slår av det blir inte distorision innan ?  isf kan det vara för hög utnivå på sub utgången från cd`n,   isf sänke du leveln på cd n och höjer på steget.    men ja har svråt o tro de är nån fukt,  de är fel koppling som de beror på

Sharky
21 juni 2005 · 10 287 Inlägg

Snålare överströmsskydd på ena steget och måhända problem med lösa talspolevarv i element som kortsluter momentant vid konutslag.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
proteb
21 juli 2005 · 9 Inlägg

har du dragit kabel från batteriet o splitat den till båda stegen, dra annars en till så att dom får varsin direkt från batteriet detta leder ju till att båda stegen lättare får full ström annars kan de ju vara glapp i någon kabel som gör att när basen "dunkar" så skakar någon sladd till säkringen kanske e glapp i var det i min tongue kolla upp detta tongue m.v.h

Nicke_745 T-mek
21 juli 2005 · 68 Inlägg

jag hade samma problem på mitt jensen steg när jag bryggade så kunde jag inte spela så högt men det funkar skit bra nu när jag inte har det bryggat längre...

I dont drive fast,
I just fly low
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang