Lämnade in min bil på service idag och när jag hämtade bilen sa de att "sportluftfiltret" låg i passagerar stolen. Då jag inte visste att det satt i bilen över huvud taget blev jag en aning förvånad. Sökte efter märket och filtret heter BMC och är ett inläggsfilter till orginalboxen. Nu till mina frågor:
Är BMC ett märke värt att använda eller ska man skaffa sig ett K&N filter istället?
Är alla sportluftfilter tvättbara eller är det olika? I så fall är mitt det?
Väldigt moget.... Har redan googlat och det enda jag får fram är företagets egna kommentarer. Så vill gärna ha lite mer kritik från folk som använder/har använt dessa filter.
Där pratar man om KN, Pipercross och BMC och jämför men jag tänker inte värdera vad man kommer fram till. Sedan kan man med största sannolikhet hitta mer via just Google. Ursäkta att jag försökte.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Där pratar man om KN, Pipercross och BMC och jämför men jag tänker inte värdera vad man kommer fram till. Sedan kan man med största sannolikhet hitta mer via just Google. Ursäkta att jag försökte.
Vaknat på fel sida idag eller? Jag är ute efter åsikter på dessa filter i förhållande till bilar i första hand. Har ingen koll på hojar, vilket länken du skickade handlade om, och är mest intresserad av hur bra filterna renar och hur det påverkar lmm osv.
Någon annan som kan ge en åsikt på hur dessa filter funkar i bilar?
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
javisst är det värt att återanvända om det är skitigt är det bara att tvätta finns det speciella rengörningsmedel och olja för att olja in filtret så är det bara att använda det igen har själv haft ett bmc filter fast öppet