Granada -77 stötdämpare?

Whoaster
11 oktober 2009 · 23 Inlägg

Jo jag letar efter stötdämpare bak till en ford granada -77 och undrar ifall någon vet om det sitter likadana dämpare på någon annan äldre ford så man kan bredda sökområdet lite, t.ex så har biltema nya till sierra från 82 och framåt, kan dessa passa?, rätt mycket annat som är lika på dessa bilar ju.

MVH

Etingelholm
11 oktober 2009 · 979 Inlägg

tror inte sierra o granada har desamma tyvär, men ta o kolla på tradera. Om jag inte missminner mig helt så såg jag stötdämpare där igår till granada -77 tongue

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Expoze
11 oktober 2009 · 2 024 Inlägg

Du hittar nog inga dämpare från nån annan Ford som passar på Granadan.
Framvagnen på Granada tex är individuell medans sierra/scorpio mfl har McPherson typ.
Kolla Meca.se iallafall, där finns en funktion för att se vilka övriga bilar en del passar på.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
The_Rebel Gréve
11 oktober 2009 · 497 Inlägg

annars tar du bort en av dina stötdämpare och tar med den in till biltema och  står å jämför, så gjorde jag till min gamla opel... slutade med att jag köpte ett par till 142 tongue visserligen fick jag slipa lite på fästet men vad gör de när de passar och fungerar bra?

jimmy_mattsson
13 oktober 2009 · 170 Inlägg

Om det är samma på granadan som det är på taunus så passar inte sierrans bakstötdämpare för att dom är längre

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang