Har provat lufta kopplingen både själv och med hjälp av min far idag.
Ingen skillnad.
Efter att man dragit åt luftnippeln tvingas jag sitta en stund och pumpa upp tryck i pedalen.
Så luft är där helklart någonstans.
Frågan är bara var.
Vid ett tillfälle, stod jag och tittade ner i motorrummet, och far hade precis dragit åt luftnippeln när vi luftat innan.
Slangen vi använder vid luftning satt kvar på nippeln med bromsvätska i.
Då såg jag en hel ström av små luftbubblor som jag antar kom ifrån den stängda kopplingen.
Men trots flera försök lyckades jag inte få fram samma fenomen.
Kan ha varit bromsvätska som rann ut mellan luftningsslang/nippel också möjligtvis, och luft som kom in där.
Försökte blåsa rent så gott jag kunde, och kände med lillfingret i dräneringshålet under växellådan, i sprängkåpan.
Det blev blött... Kan vara gammal bromsvätska. Eller slavcylindern.
Så en skräck jag har nu är att det är slavcylindern som läcker.
Satte kopplingen under tryck vid middags, och ska ut och se om jag kan se några läckor på slangen eller adapter någonstans.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okej, ny teori på g.
Bromsvätskan värms upp vid färd, då man använder bromsarna etc.
Varm bromsvätska blir mer lättrinnig.
Då tätar inte o-ringarna i huvudcylindern och släpper igenom bromsvätska.
Ska jaga fatt på en annan huvudcylinder, trots att jag bytte till en bättre begagnad förra sommaren.
Upptäckte inga läckage på slang eller adapter trots att jag trycksatte kopplingen hela eftermiddagen, ca 5 timmar.
Sista hoppet innan jag tvingas riva lådan igen.

Eller så slänger jag ut skiten billigt på Blocket.