Bygga megasquirt på b230ft med tidigare. lh2.4

Diesel_77
13 oktober 2009 · 407 Inlägg

NITROUS skrev:

Diesel_77 skrev:

NITROUS skrev:

ett MS får du säkert för 2500, men resten då? BBlambda, diverse givare? räkna med MINST 5-7000 innan det är ens körbart, och då lär du kunna mappa det själv, annars blir det ännu dyrare, speciellt om du vill ha ner en gammal B230 till 0,7/milen.

Jaha. Kostade det inte 2500 kr? 5-7 tusen...då lägger jag ner det tongue
Då satsar jag bara på 531-topp o vx3-kam o full service.
Men skulle det bli bättre om jag planade toppen medans jag är på?
En kompis till mej kör en saab 9-5 2.0t. Dom kör 70 % e85 och 30 % bensin. Den går snålare och bättre. Tyvärr så lyser lambdasonden för dom lol Men dom har kört det länge utan skador...så jag tänker också testa smile


Jag ska börja med ECO-driving nu wink

har dom öppnat upp motorn och tittad eller har raset bara inte kommit än?

Det har inte kommit än. Men dom säger att den klarar att köras på etanol och blandning av bensin.

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
13 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

Diesel_77 skrev:

NITROUS skrev:

Diesel_77 skrev:
Jaha. Kostade det inte 2500 kr? 5-7 tusen...då lägger jag ner det tongue
Då satsar jag bara på 531-topp o vx3-kam o full service.
Men skulle det bli bättre om jag planade toppen medans jag är på?
En kompis till mej kör en saab 9-5 2.0t. Dom kör 70 % e85 och 30 % bensin. Den går snålare och bättre. Tyvärr så lyser lambdasonden för dom lol Men dom har kört det länge utan skador...så jag tänker också testa smile


Jag ska börja med ECO-driving nu wink

har dom öppnat upp motorn och tittad eller har raset bara inte kommit än?

Det har inte kommit än. Men dom säger att den klarar att köras på etanol och blandning av bensin.

går säkert att köra på metanol, flygfotogen och jetbränsle också (saab har ju trotsallt flygplan i generna wink ), frågan är bara hur länge.

Senast redigerat av NITROUS (13 oktober 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
evo_krolle BMR
13 oktober 2009 · 1 513 Inlägg

ja å billigare kan du inte åke på e85 då de åtgår ca 40% mer för fullständig förbräning..

Diesel_77
13 oktober 2009 · 407 Inlägg

evo_krolle skrev:
ja å billigare kan du inte åke på e85 då de åtgår ca 40% mer för fullständig förbräning..

Blandtankning ska ge ett bättre resultat i prestanda och bränsleförbrukning. Både i teorin och praktiken.

Xuri One Man Clan
14 oktober 2009 · 4 287 Inlägg

Diesel_77 skrev:

evo_krolle skrev:
ja å billigare kan du inte åke på e85 då de åtgår ca 40% mer för fullständig förbräning..

Blandtankning ska ge ett bättre resultat i prestanda och bränsleförbrukning. Både i teorin och praktiken.

om du nu läst på om detta får du gärna förklara varför...


att lambdalambpan börjar lysa på saaben blir jag inte förvånad av då du ger den mat som den inte är optimerad för..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
evo_krolle BMR
14 oktober 2009 · 1 513 Inlägg

Xuri skrev:

Diesel_77 skrev:

evo_krolle skrev:
ja å billigare kan du inte åke på e85 då de åtgår ca 40% mer för fullständig förbräning..

Blandtankning ska ge ett bättre resultat i prestanda och bränsleförbrukning. Både i teorin och praktiken.

om du nu läst på om detta får du gärna förklara varför...


att lambdalambpan börjar lysa på saaben blir jag inte förvånad av då du ger den mat som den inte är optimerad för..

vet inte var du hitta saaben??? men de e ju helt riktigt att ett org sprut inte klarar de om du inte får in mer soppa med hjälp av större spridare ex... å jag vet inte varför du skulle få mer häst på en org motor med bland soppa å lika dant om du mappar på bland soppa måste du blanda 100% varje gång du tankar annars stämmer inte mappen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang