3100
Sök

Lambda-sonder, vad är alla olika trådar???

Power by S13
271 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Hej!

Det är så att min lambda-sond har gett sig på min 200SX och jag måste därför köpa en ny!!
men det är så att jag kan få en lambda-sond med 4st trådar, men på min är det bara 3st.
på min så har jag signal, jord, förvärmare.. vad är den 4 på den med 4st trådar!!
Kan jag ta en med 4st och göra om den på något sätt så den passar påmin med 3st???

Tack på förhand
MVH // Marcus
Senast redigerat av bark_turbo (27 augusti 2006)

Power by S13
271 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
ingen som vet???

10 287 Inlägg
27 augusti 2006
Det är INTE tillåtet att lyfta egan trådar ( i alla fall inte oftare än en gång per dygn).

Göran
Moderator

bark_turbo skrev:
ingen som vet???

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
27 augusti 2006
Jag vet inte om Nissan kör med UEGO givare, i så fall är det giftigt att byta till annan sort. Om det sitter Bosch lambdagivare så gård det att byta från tre till fyrtrådig binärlambda.

I en fyrtrådig Bosch så är vit/vit förvärme och - har jag för mig - grå är signaljord och svart signal.

/Göran

bark_turbo skrev:
ingen som vet???

(Groucho Marx).

Power by S13
271 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
det är så på min att då har jag 3 st på min nissan orginal, vit, blå, svart!!! Men jag har fått tag på en annan från en nyare Toyota, fast den har 4 st. vit, blå och 2st svart!!! kan man på något sätt göra om den med 4st så den passar på min med enbart 3 st???

PS. ber om ursäkt för misstaget innan DS.

MVH // Marcus

8 910 Inlägg
27 augusti 2006
Tror inte du kan använda en 4trådig på din om du har 3 från början.

Fotograf på Tierp iDag

10 287 Inlägg
27 augusti 2006
Då är det sannolikt att svart, svart är förvärmning och att vit/blå är signaltrådarna. Vad som är vad får man endera prova sig fram till, kolla i elschema eller mäta på en nyare Toyota.

/Göran

bark_turbo skrev:
det är så på min att då har jag 3 st på min nissan orginal, vit, blå, svart!!! Men jag har fått tag på en annan från en nyare Toyota, fast den har 4 st. vit, blå och 2st svart!!! kan man på något sätt göra om den med 4st så den passar på min med enbart 3 st???

PS. ber om ursäkt för misstaget innan DS.

MVH // Marcus

(Groucho Marx).

Power by S13
271 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
ojojoj.. det verkar krånligt!!! blir nog till att köpa en riktig iallafall sad

Sök