7270
Sök

Går det att koppla en dataskärm till bilstereon?

956 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Hallå, jag undrar som sagt om det är möjligt att koppla en dataskärm dvs från en innedata till en bilstereo som givetvis spelar dvd och har video ut?

Ström till skärmen ordnas via omvandlare men det som jag undrar över är hur man gör med bild signalen,
Finns det någon omvandlare ifrån video ut kabeln som blir till en kabel till dataskärmen?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

2 665 Inlägg
23 oktober 2009
Har du video ut på bilstereon? Då borde det gå.....

Berätta gärna fabrikat o modell
Senast redigerat av Rickard-v (23 oktober 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

4 005 Inlägg
23 oktober 2009
luunggan skrev:
Hallå, jag undrar som sagt om det är möjligt att koppla en dataskärm dvs från en innedata till en bilstereo som givetvis spelar dvd och har video ut?

Ström till skärmen ordnas via omvandlare men det som jag undrar över är hur man gör med bild signalen,
Finns det någon omvandlare ifrån video ut kabeln som blir till en kabel till dataskärmen?

Biltema har flera färdiga sladdar som du kan ha video ut (RCA eller S-video) till VGA hane in i skärmen.
Som faktiskt fungerar bra. Såvida du inte har en 42" lcdskärm och behöver bättre kvalitet kanske...

Gréve
497 Inlägg
23 oktober 2009
hehe skulle se kul ut med en 19" skärm av tjockskärm modellen men en tung ruta å grejer på instrumentpanelen^^

297 Inlägg
24 oktober 2009
The_Rebel skrev:
hehe skulle se kul ut med en 19" skärm av tjockskärm modellen men en tung ruta å grejer på instrumentpanelen^^

den skulle ju sticka ut ur motorhuven, mad max style big_smile

956 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Har du video ut på bilstereon? Då borde det gå.....

Berätta gärna fabrikat o modell

Självklart är det videoutgång, tror att det är en s-video då det var en dvd som man köpte med skärm och tror att det bara var en kabel. Tror iaf att det är en no-name tillverkare. men kan man splitta s-kabeln så att man kan ha 2 skärmar?

Sen tänkte jag på hur mycket ström en dataskärm kan dra? hur många watt behöver omvandlaren klara av att ge ut och kan det bli störningar om man kör på en med modifierad sinusvåg?

Till er andra så behöver ni inte oroa er så det är en platt-skärm big_smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Sök