Någon annan som är kär i "nya" audi a4?

stahre
14 oktober 2009 ·

Var precis och hämtade en audi a4, tyvärr har jag inte köpt den utan är en hyrbil som ska användas i jobbet:P,  men fan vad jag gillar den! Är bara 1,8T fast den går riktigt trevligt alltså. Nästa nybilsköp blir en a4/a6 snuskigt trevlig bil. Någon som håller med?big_smile

DasAuto
26 oktober 2009 · 2 751 Inlägg

Välkommen smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
FLindgren
26 oktober 2009 · 5 089 Inlägg

Nepp!

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
coffe.dk Zzzz
26 oktober 2009 · 937 Inlägg

Japp!

Darkie dARKiE
26 oktober 2009 · 5 031 Inlägg

Niix

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
LIVINL0UD
26 oktober 2009 · 1 582 Inlägg

Håller med cool

Holiace
26 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Nepp. Inte ny längre.

Men Audi A5 Sportback dock smile

Jag kan inget om allt.
Bjork OEM <3
27 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

Utseende ja! men 1.8T nej usch, den var tråkig men en sån diesel om typ 2år kan de nog bli smile

OEM <3
Lozinmust "Unloaded"
27 oktober 2009 · 1 557 Inlägg

A5 is the shit, gärna S5. A4 ser väl helt ok ut men som föregående säger så usch för 1,8T, den finns väl med 2.0T = better.

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Rquired Allmänt envis
27 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

Låter som många här underskatta 1.8TFSI, den känns betydligt piggare än vad dess 160hp bör vara och är dessutom snål. Nya Audi A4 är riktigt fin, bekväm, välbyggd och trevliga köregenskaper. Dessutom är det en av få moderna bilar som FWD knappt känns i, visst är där effektryck men det får du vålda på rätt rejält för att ens märka.

Tyvärr är det fortfarande en Audi, grymt stabil rakt fram men att svänga är ingen favoritsyssla. A4 går bättre än många tidigare Audi men är fortfarande långt ifrån Bmw när det gäller vägegenskaper och framför allt kommunikation med föraren. Därför är det ingen bil jag är kär i och inget jag skulle köpt, även om det är en kanonbil jag definitivt kan tänka mig att leva med om jag fick en!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rock-Star
27 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

audi är andrahandsvalet för min del. va nära på att köpa en A4-06a med allt allt.
men jag hittade en bil som matchade mitt förstahandsval(krav)

gti_golf
27 oktober 2009 · 128 Inlägg

Mechanimal skrev:
A5 is the shit, gärna S5. A4 ser väl helt ok ut men som föregående säger så usch för 1,8T, den finns väl med 2.0T = better.

varför inte R5? big_smile

Volkswagen golf gti 8v "Golfen" (1996)
BMW 318ci (2003)
NiKeMaN Entreprenör
27 oktober 2009 · 1 286 Inlägg

Nej jag är inte kär i nya A4an. Tycker den ser förskräcklig ut faktiskt. Haft fyra A4/S4or själv totalt sett från -98or till -04or så jag har inget emot Audi generellt sätt. A5 / A5 SB tycker jag ser riktigt bra ut också. Men A4an är en designmiss rakt igenom. (insidan är lika klockren som vanligt på Audi iofs!!!)

// Niklas Johansson
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 oktober 2009 · 10 427 Inlägg

Kär vetefasen, men A5 och A4 är ruskigt fina bilar (speciellt den förstnämnda utan sportback wink).

R8 kanske man skulle kunna säga sig vara kär i lol

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
DasAuto
27 oktober 2009 · 2 751 Inlägg

Rquired skrev:
Låter som många här underskatta 1.8TFSI, den känns betydligt piggare än vad dess 160hp bör vara och är dessutom snål. Nya Audi A4 är riktigt fin, bekväm, välbyggd och trevliga köregenskaper. Dessutom är det en av få moderna bilar som FWD knappt känns i, visst är där effektryck men det får du vålda på rätt rejält för att ens märka.

Tyvärr är det fortfarande en Audi, grymt stabil rakt fram men att svänga är ingen favoritsyssla. A4 går bättre än många tidigare Audi men är fortfarande långt ifrån Bmw när det gäller vägegenskaper och framför allt kommunikation med föraren. Därför är det ingen bil jag är kär i och inget jag skulle köpt, även om det är en kanonbil jag definitivt kan tänka mig att leva med om jag fick en!

Håller med, audi hade verkligen blivit en dunderbil ifall den hade samma körkänsla som Bmw. Sedan kan man lägga ner lite pengar för att få den bättre, tex Sportdiffen, iof så finns den enbart till S4, sedan RS4 bakstag så blir den rätt mycket bättre på vägen. men viktfördelningen har ju blivit bättre också, men fortfarande inte BMW klass.

Utseendet kan man göra rätt mycket åt, sänkning, 19-20" fälgar, tonat svart tak på vit bil o vipps ser den jävligt frän ut..

2.0T quattro med S-Tronic hade vatt något.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Rquired Allmänt envis
27 oktober 2009 · 12 512 Inlägg

DasAuto skrev:

Rquired skrev:
Låter som många här underskatta 1.8TFSI, den känns betydligt piggare än vad dess 160hp bör vara och är dessutom snål. Nya Audi A4 är riktigt fin, bekväm, välbyggd och trevliga köregenskaper. Dessutom är det en av få moderna bilar som FWD knappt känns i, visst är där effektryck men det får du vålda på rätt rejält för att ens märka.

Tyvärr är det fortfarande en Audi, grymt stabil rakt fram men att svänga är ingen favoritsyssla. A4 går bättre än många tidigare Audi men är fortfarande långt ifrån Bmw när det gäller vägegenskaper och framför allt kommunikation med föraren. Därför är det ingen bil jag är kär i och inget jag skulle köpt, även om det är en kanonbil jag definitivt kan tänka mig att leva med om jag fick en!

Håller med, audi hade verkligen blivit en dunderbil ifall den hade samma körkänsla som Bmw. Sedan kan man lägga ner lite pengar för att få den bättre, tex Sportdiffen, iof så finns den enbart till S4, sedan RS4 bakstag så blir den rätt mycket bättre på vägen. men viktfördelningen har ju blivit bättre också, men fortfarande inte BMW klass.

Utseendet kan man göra rätt mycket åt, sänkning, 19-20" fälgar, tonat svart tak på vit bil o vipps ser den jävligt frän ut..

2.0T quattro med S-Tronic hade vatt något.

Precis, men jag tror att Audi är på väg lite åt det hållet. Audi har idag inriktningen på just stabilitet skulle jag tro, det känns ju alltid som att man kör knappt hälften så fort som man gör i deras bilar. Och med denna inriktning och med deras nuvarande kundgrupp tror jag inte en direkt Bmw-korkurans är aktuell. Men nog kommer vi få se körgladare Audi´s, mindre framtung känsla, lite mer fokus på vägegenskaper och känsla samt quattro med "bakhjulsdriven känsla" (senaste Quattro driver ju 60% bak) tror jag är tecken på detta smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Normark
27 oktober 2009 · 558 Inlägg

helt underbara:)

_Norrland_ Bilvårdstekniker
27 oktober 2009 · 766 Inlägg

Jo dom är riktigt fina, som någon tidigare nämnde så känns 1.8t ganska pigg i denna modell, beror ju dock vad man jämför med. hehe
Sen tycker jag tyvärr att kvalitetsnivån invändigt tappat en aning från föregående modell dock bara små detaljer som gör det, men det betyder absolut inte att det inte fortfarande är toppklass på interiören.

Utseendemässigt så behövs det som sagt inte mycket för att få den till en riktig blickfångare smile
Ledljusen i lyktorna är ju en riktig hit.

Sen kan jag tipsa om att prova en quattro, känns betyldigt mer stabil då jag tycker att framhjulsdrivna A4an med 1.8t blir rätt ostabil vid gaspådrag pga effektryck i ratten.

Hur som helst en riktigt fin bil smile

Senaste modellen av S4an fick jag chansen att prova förra veckan, och den ligger väldigt högt på önskelistan kan jag säga smile

Senast redigerat av _Norrland_ (27 oktober 2009)

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Snitch Ointresserad.
27 oktober 2009 · 936 Inlägg

För liten motor. För få cylindrar. Så nej..

Teabag appreciation club.
Bjork OEM <3
27 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

_Norrland_ skrev:
Senaste modellen av S4an fick jag chansen att prova förra veckan, och den ligger väldigt högt på önskelistan kan jag säga smile

Välkommen i klubben, dom 333hk visade framfötterna iaf big_smile Den var rikitgt fin att köra.

Senast redigerat av Bjork (27 oktober 2009)

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang