Tips på bra firma som tonar rutor i norrköping eller i närheten?

wyp0x NightRider
25 maj 2009 · 17 Inlägg

Nån som har tips på nån bra firma för att få rutorna på bilen tonade i norrköping eller i närheten? Vill inte göra de själv, för de är så fruktansvärt svårt att få det bra..

Och är de nån som har nån uppskattning på vad de skulle kosta att göra de på min saab 9-5 sedan?

Volvo 940 2,3T -98
volvoentusiasten
26 maj 2009 · 4 005 Inlägg

600-700kr/ruta är väl något att gå efter. Beror helt på hur du betalar, och vilken firma/kille som gör det.

Har du smårutor brukar man få halva priset på dem, beror på. smile

Rock-Star
26 maj 2009 · 2 982 Inlägg

3300:- för en sedan-bil i snitt

RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
27 maj 2009 · 120 Inlägg

Om du tycker att det är svårt att skära ut det själv och fortfarande vill hålla ner priset, så tycker
jag att du borde titta på detta först smile

En bekant till mig beställde ifrån dem. Han beställde till alla rutor till ett pris av 1290kr.
Hans bil är en Saab 9-5a smile

Han vart riktigt nöjd och jag tycker att de var hur enkla som helst att tona rutorna med smile

http://www.blocket.se/orebro/Soyafilm_E … 13&w=3

Mvh

Stefan

Senast redigerat av RallySaaben85 (27 maj 2009)

Fawve Fotograf
27 maj 2009 · 166 Inlägg

- Residence:
Najs med snittpris där, ska tona i somamr hade jag tänkt.. smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
wyp0x NightRider
27 maj 2009 · 17 Inlägg

tack för alla tipsen. big_smile uppskattas. smile

Volvo 940 2,3T -98
RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
28 maj 2009 · 120 Inlägg

Lycka till med vilket tillvägagångssätt du än bestämmer dig för smile

Senast redigerat av RallySaaben85 (28 maj 2009)

Fast-lane
28 maj 2009 · 32 Inlägg

wyp0x skrev:
Nån som har tips på nån bra firma för att få rutorna på bilen tonade i norrköping eller i närheten? Vill inte göra de själv, för de är så fruktansvärt svårt att få det bra..

Och är de nån som har nån uppskattning på vad de skulle kosta att göra de på min saab 9-5 sedan?

Solarplexius i linköping!! då beställer du rutor av dom och monterar själv.. det är tonad plexi-glas! mvh/chrille

volvoentusiasten
28 maj 2009 · 4 005 Inlägg

Varför drar ni inte in till er lokala mekaniker och frågar vem han rekommenderar?

id_
28 maj 2009 · 130 Inlägg

linuslinje skrev:
Varför drar ni inte in till er lokala mekaniker och frågar vem han rekommenderar?

för att detta är ett forum för bilentusiaster? smile

kanske inte hjälper dig så mkt, men såg faktiskt reklam här på garaget om en firma i GBG som tydligen har nån "kampanj" nu...:

Sommar kampanj 3 rutor 1800:-/ 5 rutor 2700:-
solfilmsmontage.se
så det är väl typ riktlinjer vad det skulle kunna kosta om du får ett najsprice!

lycka till, har mkv'n inne för toning just nu, ska hämta den imorgon!

volvoentusiasten
28 maj 2009 · 4 005 Inlägg

skunkworks skrev:

linuslinje skrev:
Varför drar ni inte in till er lokala mekaniker och frågar vem han rekommenderar?

för att detta är ett forum för bilentusiaster? smile

kanske inte hjälper dig så mkt, men såg faktiskt reklam här på garaget om en firma i GBG som tydligen har nån "kampanj" nu...:

Sommar kampanj 3 rutor 1800:-/ 5 rutor 2700:-
solfilmsmontage.se
så det är väl typ riktlinjer vad det skulle kunna kosta om du får ett najsprice!

lycka till, har mkv'n inne för toning just nu, ska hämta den imorgon!

Slog till på ett solarplexus-rutor till bakdörrarna. smile jag säger till hur resultatet blir!

Emill88
11 november 2009 · 163 Inlägg

har med beställt solarpexus till min saab 9-5 kostade bara 1500 för 7 rutor, så slipper man krångla till med massa annat skit.

Taack för tipset

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
volvoentusiasten
11 november 2009 · 4 005 Inlägg

Emill88 skrev:
har med beställt solarpexus till min saab 9-5 kostade bara 1500 för 7 rutor, så slipper man krångla till med massa annat skit.

Taack för tipset

Lycka till. smile

Själv så skrotade jag solarplexiusrutan då den skakade för mkt när basen slog på och det kom hela tiden smuts bakom rutan trots att den satt fast ordentligt.

Köpte färdigskuren film från Soyafilm.se utan lim och slängde på istället. smile

Lägg gärna upp bilder på resultat sen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang