Byta av stereo i Audi A4

Alstar
16 november 2009 · 1 Inlägg

Tjena!
Jag har en Audi A4 b6 karrosen..
Jag köpte den här för ett tag sedan: http://www.pioneer.se/se/products/25/12 … index.html

Hur kopplar jag den till bilens kontakter?
Det sitter ju tre ISO kontakter i bilen...
Jag får nämnligen ingen ström till stereon

Någon som kan hjälpa mig?

te_wik Forummoderator
16 november 2009 · 12 813 Inlägg

Det finns ju modellanpassade adaptrar på tex www.mds.se att köpa. Bara plug and play.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
AudiZack Living the good Life!
16 november 2009 · 585 Inlägg

Pioneer har ju egna kontakter som sedan omvandlas till ISO kontakter...går att köpa på brl eller mds

When the flag drops, the Bullshit stops.
NismoP11
16 november 2009 · 205 Inlägg

Joo det finns plug´n´play kablar men det jag misstänker är att det finns  ingen ström kabel som gör så att stereon går igång. Det finns nog + och - så att den kan spara som den ska men ingen ström från strömlåset som stämmer överens med ISO-kontakterna.  Som du ser så finns det + och - som vanligt men även BOSE K och ant. 
Men jag har bara trådar i + och - samt K och BOSE så det måste ju vara någon av dem + och - är ju uteslutna så K eller Bose är det ju som man måste ta från.. Men jag vet inte vilken ännu men skall försöka ta reda på det imorgon.

http://i9.photobucket.com/albums/a90/TJHUB/B7%20Audio%20Upgrade/symphonyii_pin.jpg?t=1166151128

Senast redigerat av NismoP11 (16 november 2009)

Audi A4 (2002)
NismoP11
17 november 2009 · 205 Inlägg

Har nu fått reda på att det styrs via Can-Busen alltså den del som är uppmärkt CAN på schemat i inlägget före.. Så det finns egentligen ingen strömdirekt från strömlåset. Så det gjorde ju inte saken bättre men skall tydligen finnas adaptrar som fixar så att det funkar men har inte hittat nån ännu. Så om nån vet hur man ska gå till väga så skulle det vara bra om nån kunde skriva ut det. Och inte bara köp adapter där och där lägg gärna till länk då..

Audi A4 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang