12344
Sök

Vilka kablar behöver jag för att det ska gå att koppla ihop? (helt system)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Jag känner på mig att jag behöver lite hjälp angående om vad som saknas, jag vet att det är nått som saknas.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49174/806650_w9wzpm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49174/806642_ysp0cr.jpg

Det ska göras om ifrån början ( Taunusen ) och då funderar jag också på.. de här kablarna som är till 5,25orna och 6,9orna.
Kan jag klippa precis under kontakt stycket och sen typ löda? ihop kablarna? eller använda krympslang eller nått?
Annars får jag inte det att gå ihop, tror jag.

Sen ska all ström tas ifrån ett batteri som ligger i reservhjulslådan, då har jag en kabel iaf som jag vet saknas, plus kabeln. Hur stor ska den vara? Lika så minus. Sen vart dom ska sitta i stereon får jag lista ut senare.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49174/806644_wmhbkb.jpg
Här är då allt som jag skulle behöva för att koppla in Basarna och slutstegen, det sa dom där jag köpte det iallafall.

Sen det där med batteriet som jag tänkte på, hur ska det kopplas för att det batteriet som ligger i låddan inte ska ha nått med det som sitter i motorutrymmet att göra alls? Tanken är att dom inte ska veta att det finns ett batteri till.

Nå delningsfilter? Eller nått sånt tjosan har jag läst lite överallt här. Är det nått som kan vara Bra/Roligt för min del att ha här?

Tror väl det var allt.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

16 197 Inlägg
23 november 2009
va du än gör så klipp INTE orginalkontakten till stereon utan köp ett ISO-universal me lösa endar.

delningsfilter till basarna har du i steget.

har du ett batteri bak å ett fram så skulle ja MINST ha 25mm2 kabel mellan dessa.

du måste koppla ihop båda batterierna för att de båda ska få laddning från generatorn..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
va du än gör så klipp INTE orginalkontakten till stereon utan köp ett ISO-universal me lösa endar.

har du ett batteri bak å ett fram så skulle ja MINST ha 25mm2 kabel mellan dessa.

du måste koppla ihop båda batterierna för att de båda ska få laddning från generatorn..

Tur att jag frågade innan jag gjorde nått då. roll

Men bara för att vara dryg då, eftersom att jag inte kan nått om det här..
Kan jag inte dra strömmen direkt ifrån generatorn till det bakre batteriet och sen ifrån det upp till stereon?
Eller det kanske inte funkar, så som jag tänker.
Senast redigerat av ExXtr3me (23 november 2009)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

16 197 Inlägg
23 november 2009
ExXtr3me skrev:
evilaudio skrev:

Kan jag inte dra strömmen direkt ifrån generatorn till det bakre batteriet och sen ifrån det upp till stereon?

ja skulle iaf inte gjort de så..   men varför ska du ha 2 batterier?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
ExXtr3me skrev:
evilaudio skrev:

nej, alltså det var bara en fundering.
Ja du, om man står och poppar även fast bilen är avstängd och vill kunna starta bilen på det batteriet som ljudet inte är kopplat till. Tänkte jag, men det kanske inte behövs? Kanske får stå och poppa ett jäkla tag?
Visst, systemet är ju inte så jätte stort.. Kanske inte drar så jäkla mkt ström.
Men hellre att ljudbatteriet dör än att jag inte kan få igång bilen. Därav skulle jag vilja koppla dom så att dom inte vet om att den andra finns.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

16 197 Inlägg
23 november 2009
ExXtr3me skrev:
evilaudio skrev:
ExXtr3me skrev:

nej, alltså det var bara en fundering.
Ja du, om man står och poppar även fast bilen är avstängd och vill kunna starta bilen på det batteriet som ljudet inte är kopplat till. Tänkte jag, men det kanske inte behövs? Kanske får stå och poppa ett jäkla tag?
Visst, systemet är ju inte så jätte stort.. Kanske inte drar så jäkla mkt ström.
Men hellre att ljudbatteriet dör än att jag inte kan få igång bilen. Därav skulle jag vilja koppla dom så att dom inte vet om att den andra finns.

isf måste du ha ett skiljerelä mellan batterierna annars kommer båda tömmas..  sen msået båda batterierna va av samma sort samt samma skick annars kommmer inte din generator elle laddrelä må så bra.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

21 761 Inlägg
25 november 2009

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Okej, sen köra med samma kablar som boschrelät såldes med?

2 st 25 mm2 kablar på 35 cm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49174/809561_xboyys.jpg
Har jag fattat fel? eller har jag någonting rätt?

Hahahaha, den ska gå och tyda! smile Jag är för trött för att göra det seriöst! smile Så bli inte sura xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök