12352
Sök

Ngn som vet om jag kan ha slutsteg till min stereo ?

908 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
tja undrar om jag kan ha slutsteg till min stereo, hittar inte mkt info om den. och var kopplar jag de/ till villken sladd. märket är en panasonic cq-rdp 113n. tacksamm för alla svar smile

http://www.franzens.se/produkte/stereo/ … RAMBAK.JPG

bild på den.
Senast redigerat av davidklang (30 november 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 november 2009
om du kan ha ett slutsteg till en stereo? Ett slutsteg är en förstärkare som förstärker en signal från en signalkälla, och det är väl en stereo eller hur?

för att koppla till ett slutsteg i din bil måste du dra en strömkabel till steget från batteriet, jorda steget mot karossen, koppla en signalkabel (lågnivå) till steget samt dra en remote så steget sätts på.

Får sig ett gott skratt när man läser ditt inlägg btw smile

2 982 Inlägg
30 november 2009
svar på din fråga: JA

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
30 november 2009
Japp det ska inte vara nårra problem,

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

stahre
30 november 2009
http://www.franzens.se/produkte/stereo/ … RAMBAK.JPG på denna bilden ser det ut som om det finns en lågnivåutgång, den röda och vita kontakten på baksidan
Edit: Var lite seg där :p
Senast redigerat av stahre (30 november 2009)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
30 november 2009
Ja du sätter lågnivå kabeln i dem utgångarna det står pre-out bredvid. kommer bli Rear när du justerar Fader på stereon. så du märker om du drar det mot front så fösvinner basen mkt om du nu ska ha baslåda kopplat på slutsteget. 
Sen är det oftast en blå eller blåvit kabel som är till remote, står antingen remote eller powerantenna eller liknande.
Allt ska stå i instruktionsboken om du inte köpt den av fixar-frasse.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

908 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
michieff skrev:
om du kan ha ett slutsteg till en stereo? Ett slutsteg är en förstärkare som förstärker en signal från en signalkälla, och det är väl en stereo eller hur?

för att koppla till ett slutsteg i din bil måste du dra en strömkabel till steget från batteriet, jorda steget mot karossen, koppla en signalkabel (lågnivå) till steget samt dra en remote så steget sätts på.

Får sig ett gott skratt när man läser ditt inlägg btw smile

jo men de e en gammal stereo tror jag iaf så därför jag undra.
haha men de e bra, ett gott skratt förlänger livet tongue

908 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Ja du sätter lågnivå kabeln i dem utgångarna det står pre-out bredvid. kommer bli Rear när du justerar Fader på stereon. så du märker om du drar det mot front så fösvinner basen mkt om du nu ska ha baslåda kopplat på slutsteget. 
Sen är det oftast en blå eller blåvit kabel som är till remote, står antingen remote eller powerantenna eller liknande.
Allt ska stå i instruktionsboken om du inte köpt den av fixar-frasse.

har ingen instruktionsbok. men tack för svar då vet jag iaf smile

Sök