7399
Sök

Frågor angående montering av musik sensor

392 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Då är ljudbygget klart och skall bara piffas till lite.

Min ide är att jag ska ha  3 blåa dioder i skuffen samt på golvet på alla fyra platser, dvs 7 st allt som allt.

Min fråga är om det är ngn´som använt danmobilitys musik sensor? Kan inte lista ut vart man monterar sladdarna på sensorna och vet därmed inte hur många som får "plats" att kopplas in? Klarar den kanske bara av 1st? hmm

Musik sensorn
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1215982615

Dioderna 30 cm
http://www.stylingwebben.se/sfds.html

Är även tacksam för alla svar om vad ni tror, vet eller kanske bara gissar. Har inte använt ngt liknande innan så har ingen koll på hur den fungerar.

// Martin

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
10 december 2009
antagligen ger man den ström genom cigguttaget, sen mikrofoner i dosan som skickar pulser ut i det andra uttaget där du sedan kopplar dina dioder.. Så skulle jag tro att den fungerar

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

392 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Kanske. Men jag tycker att det ser ut som att det "andra" uttaget är till för just cigguttaget, att man kan koppla in den från vilken del av bilen som helstl, för att Sedan stoppa in ciggkontakten i den "andra" uttaget.
I o med att hålet är runt och det ser ut att vara svårt att montera diodsladdar i ett stort runt hål.

Låter rörigt men va tror du om det?

Men iofs så syns det ju inga andra monterings alternativ hmm

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
10 december 2009
Ser ut att va 4a kablar ur dosan, så skulle gissa på att det är så att den får ström genom det vanliga cigguttaget och sen har du pulsen ut i det cigguttaget från dosan "honan" alltså... Så enklast för dej är ju att köpa ett cigg uttag universalt som du sedan skarvar dina sladdar till dioderna ihop med.

Fattar du hur jag menar?

392 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Ja, det stämmer nog. Då skiter sig hela min ide. Jag kmr irritera mig på sladden som kmr ligga och nudda växelspaken. hmm

Går det att skära bort ciggadaptern och sedan montera dosan på vanligt sätt?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
11 december 2009
Skulle tro det går.. Såvida det inte sitter motstånd i ciggpluggen vilket det inte borde göra! Så det är antagligen bara klippa och sen plocka ström och jord på lämpligt ställe!

392 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
Brukar det vara motstånd i pluggen i de flesta andra som tar ström ifrån cigguttaget, som ex gps lr ngt?

4 693 Inlägg
11 december 2009
Det står något med "mic" på kontrollen. Tror det står "sensor mic" smile

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 december 2009
Då den går på 12V så är det bara att klippa kontakterna och koppla på!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

372 Inlägg
11 december 2009
Tänk på att använda säkring smile  Det sitter en säkring innuti cigarett kontakten som du kan läsa hur stor den ska vara. Eller så gör du som jag brukar göra, meka fast 2 kablar på ciggkontakten som du sedan sätter på +källa & jord, = Du slipper förstöra prylarna + Du slipper elda upp bilen om du får kortslutning.

Sök