3173
Sök

Telefonstyrning av motorvärmare

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Frågar här då jag inte riktigt vet var jag ska leta... Har utrustat bruksbilen med bensinvärmare. Jättesmidigt på morgonen då man bara kan ställa en tid o komma ut till en varm bil. Men då jag har väldigt varierande arbetstider och ofta är långt ifrån (flera mil ibland) bilen på dagarna (kör skogsmaskin och åker oftast med chefen sista biten) så är enda chansen för mig om jag vill ha varm bil på kvällen att ställa en tid på måfå och hoppas att det blev lagom.

Letar alltså efter nån elektronikpryl så jag kan ringa eller sms:a till bilen o därigenom starta värmaren strax innan det är slutedags.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sir
291 Inlägg
12 december 2009
De e nog nått liknande http://www.kjell.com/?item=50360&pa … ,331500000 du ska ha. Annars så brukar dom som tillverkar bensinvärmarna (Webasto eller Eberspächer) ha fjärrstarter som tillbehör. Jag har själv en fjärrstart till min dieselvärmare och det är rätt fint å krypa in i en varm bil.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Evolution
1 627 Inlägg
12 december 2009
vad har du för märke på motorvärmaren? dom olika märkena har ju oftast egna lösningar kolla med en reservdelsfirma

Fäll ner pungen och landa

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Det är en gammal volvovärmare (volvo flygmotor 091-b heter den har jag för mig) som suttit i en 7/900 nånting från början. Det enda som krävs för att kunna starta den är ett relä som kan ge spänning på en kabel.

Länken till kjells fjärr däruppe ser ut som nåt som skulle kunna passa mig. Vet inte var priserna på såna prylar ligger riktigt, men vore inte fel om det finns nåt billigare...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sir
291 Inlägg
12 december 2009
Priserna ligger där. Finns iofs dyrare om man vill men denna funkar fint. Finns iofs billigare men man får ju lite som man betalar med. Till exempel http://www.kjell.com/content/templates/ … ,331500000 (som säljs av både Clas och Kjell) funkar fint om man den ska sitta inne i ett vägguttag. Hade själv velat haft en variant på den första modellen för att kunna montera i bilen fast med fler kanaler som man kan styra flera saker med.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Sök