5170
Sök

Fråga: Försöker komma på vad en film heter

3 627 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Tjenare!

Satt och tänkte på en film som jag såg för ett tag sen men kommer bannemej inte på vad den heter så tänkte dra handlingen lite snabbt så kanske någon vet vilken det är?

Den handlar om en man vars fru blir påkörd precis utanför deras hus, frun dör och maken blir vansinnig och sätter sig i bilen och jagar han som "hit and run" henne. Ett par år senare så är en kvinna med om att flera av hennes vänner blir påkörda av en man i en grön amerikanare med vråltonade rutor. Maken vars fru blev ihjälkörd jagar han som dödade hans fru.

Det är väl det filmen handlar om, hans jakt efter han som körde ihjäl hans fru, så man får följa han och kvinnan vars väninnor blir ihjälkörda.

Jo, han som kör på kvinnorna tar sovenier, så som bilder och personliga ägodelar, smycken och sånt.

Ringer det några klockor? Vill minnas att den heter något med Highway.. eller likaartat iaf.

MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
12 december 2009
Vill minnas att jag sett något liknande men det var ingen film utan något avsnitt av criminal minds, där dom letar efter en dom kallar just en Highway killer. Möjligt att det kan vara det eller helst säkert att det var just en film ?

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Svetsare
3 150 Inlägg
12 december 2009
_Norrland_ skrev:
Vill minnas att jag sett något liknande men det var ingen film utan något avsnitt av criminal minds, där dom letar efter en dom kallar just en Highway killer. Möjligt att det kan vara det eller helst säkert att det var just en film ?

Känner också igen det, men tror också att det va nåt CSI eller Criminal Minds avsnitt.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

648 Inlägg
13 december 2009
den heter Highwaymen

3 627 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Tack Ejan! Så var det den hette ja tongue

Till er andra, det stämmer som ni säger, finns ett Criminal Minds avsnitt som handlar om en ganska snarlik sak. Dock var det Highwaymen jag var ute efter smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
13 december 2009
Tackar. Kollade på denna för nån/några månader sen men sent som de va så snappa man inte åt sig titeln.

Bra va den dock.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök