Vad är detta för kablar? och vad är luckorna till för? 940 GL -91a.

NissanMotorsport
17 december 2009 ·

Uppmärksamade två luckor på vardera sida i skuffen, och i ena hitta jag dessa kablar under en massa jord och snö. Vad är dom till för? antennen? släpvagnskontakten? kan inte komma på något annat än de..

kan tilllägga att radion funkar också, dock har jag två antenner så jag vet ej..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/820808_ywd8td.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/820810_q80fqv.jpg

Och är det bara jag som är dum, eller vad är dessa luckor till för? är ju inget specielt under dom..förutom kontakterna, massa jord och snö som kommer upp.. yikes

Tacksam för svar..

Senast redigerat av NissanMotorsport (17 december 2009)

turboforssen Telge Drifting Team
17 december 2009 · 5 398 Inlägg

ser typ ut att vara till nån gammal radio eller telefon

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
NissanMotorsport
17 december 2009 ·

turboforssen skrev:
ser typ ut att vara till nån gammal radio eller telefon

Jaså okej, ja sånna fanns väl förut i skuffen.. du vet inte vad luckorna är till för? eller va man ska kunna komma åt genom där?

Opelmadness German cars, quality and beyond
17 december 2009 · 8 197 Inlägg

Hmm... En liten fråga bara. Varför all jord och snö i skuffen? :o

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Dubs I got Dubs!
17 december 2009 · 2 423 Inlägg

Opelmadness skrev:
Hmm... En liten fråga bara. Varför all jord och snö i skuffen? :o

han har rosthål.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
NissanMotorsport
17 december 2009 ·

Adde666 skrev:

Opelmadness skrev:
Hmm... En liten fråga bara. Varför all jord och snö i skuffen? :o

han har rosthål.

Nja, vet inte de ja..är likadant på andra sidan också.. har inte kikat så mycket, men ska ta bort allt skit imorn och kika närmare om det är rost eller något.

Inte nån som vet vad luckorna är till för då?

te_wik Forummoderator
17 december 2009 · 12 813 Inlägg

Vild chansning men är inte luckorna där för att man ska komma åt att släppa stötdångaren bak?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
NissanMotorsport
17 december 2009 ·

te_wik skrev:
Vild chansning men är inte luckorna där för att man ska komma åt att släppa stötdångaren bak?


Mvh Tommy

Så kan de vara, ska kolla på det, vore kul att veta..för om dom inte är till för något specielt..vilket antagligen de är..varför då sätta luckor? tongue men tänkte iaf bygga något skoj, sätta nå plåtväggar runt om och lägga vertyk i tänkte ja..

te_wik Forummoderator
17 december 2009 · 12 813 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

te_wik skrev:
Vild chansning men är inte luckorna där för att man ska komma åt att släppa stötdångaren bak?


Mvh Tommy

Så kan de vara, ska kolla på det, vore kul att veta..för om dom inte är till för något specielt..vilket antagligen de är..varför då sätta luckor? tongue men tänkte iaf bygga något skoj, sätta nå plåtväggar runt om och lägga vertyk i tänkte ja..

Haha ja nä jag har ingen aning. För att de ska se fint ut kke? tongue
De är inte så att de är en gammal civilare då? Dom brukar ha fack till höger och vänster, vilket kan förklara kablarna också.

Ta en bild på hur kontakterna ser ut till kablarna så blir det lättare att försöka avgöra vad de kan vara till för.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
NissanMotorsport
17 december 2009 ·

te_wik skrev:

NissanMotorsport skrev:

te_wik skrev:
Vild chansning men är inte luckorna där för att man ska komma åt att släppa stötdångaren bak?


Mvh Tommy

Så kan de vara, ska kolla på det, vore kul att veta..för om dom inte är till för något specielt..vilket antagligen de är..varför då sätta luckor? tongue men tänkte iaf bygga något skoj, sätta nå plåtväggar runt om och lägga vertyk i tänkte ja..

Haha ja nä jag har ingen aning. För att de ska se fint ut kke? tongue
De är inte så att de är en gammal civilare då? Dom brukar ha fack till höger och vänster, vilket kan förklara kablarna också.

Ta en bild på hur kontakterna ser ut till kablarna så blir det lättare att försöka avgöra vad de kan vara till för.



Mvh Tommy

Så kan de även vara, hehe..kan man kolla upp om det varit en civilare nångång? smile  ska kika lite imorn på de hela få se om ja hittar nå kontakter eller så.. de verkar iaf vara rosthål.. snacka me en annan som har en 940 också (tidigare civilare) och han hade också fack där.. men dock inte smuts å så som jag tongue

NissanMotorsport
17 december 2009 ·

NissanMotorsport skrev:

te_wik skrev:

NissanMotorsport skrev:

Så kan de vara, ska kolla på det, vore kul att veta..för om dom inte är till för något specielt..vilket antagligen de är..varför då sätta luckor? tongue men tänkte iaf bygga något skoj, sätta nå plåtväggar runt om och lägga vertyk i tänkte ja..

Haha ja nä jag har ingen aning. För att de ska se fint ut kke? tongue
De är inte så att de är en gammal civilare då? Dom brukar ha fack till höger och vänster, vilket kan förklara kablarna också.

Ta en bild på hur kontakterna ser ut till kablarna så blir det lättare att försöka avgöra vad de kan vara till för.



Mvh Tommy

Så kan de även vara, hehe..kan man kolla upp om det varit en civilare nångång? smile  ska kika lite imorn på de hela få se om ja hittar nå kontakter eller så.. de verkar iaf vara rosthål.. snacka me en annan som har en 940 också (tidigare civilare) och han hade också fack där.. men dock inte smuts å så som jag tongue

svarar på min egen fråga, https://www21.vv.se/fordonsfraga smile

och det verkar som att luckorna finns där för att komma åt att lossa stötfångaren smile

vocknutte edenholm
17 december 2009 · 1 Inlägg

hallo dom där luckorma är till för lite verktyg å annan smått å gått....satt även abs pumpar på vissa modeller å cd-växlare på dom lyxutrustade....anledningen till all ? sitter små vi kan kalla dom luftspjäll..med gummaflärpar ...en på varja sida..dom blir fulla med skit å fryser...då kan dä bli så...kan även vara norsktkrom..hehehe..luftsjällena sitter i sidan på skärmen ..sen sitter det en avrinning i själva baljan kolla så inte den har blivit tät.....skulle tro att den ä dä...hahhahah  mvh knutte

Senast redigerat av vocknutte (17 december 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang