Behöver omvandlare 230V till 12V - vad köpa?

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
21 december 2009 · 336 Inlägg

Hej! big_smile

Som rubriken lyder så behöver jag en pryl som jag stoppar i vägguttaget (230 V) och sedan så får jag en ut 12 V som en plus och minus pool. Detta för att testa lite olika experiment hemma. Men vad köper man då?

Har kikat på detta: http://www.clasohlson.se/Product/Produc … =135237329

Men jag behöver även en + och en - pool smile inte bara ett cigguttag i änden. Vart kan man köpa det för bra pris?

Tack som *** för svar lol

Senast redigerat av XtremeTuning (21 december 2009)

Wobbert
21 december 2009 · 74 Inlägg

Om det inte är så jättenoga med att spänningen ligger på exakt 12V så fungerar ju vilken bilbatteriladdare som helst för detta ändamål. De brukar dock hamna någonstans uppåt 14-15 Volt.

Annars finns det ju spänningsaggregat i alla möjliga former att köpa, till exempel på Clas Ohlson kan jag tänka mig. Då blir det dock dyrare.

Trekmeister
21 december 2009 · 272 Inlägg

Om du inte har själv så har du säkert någon kompis som har ett nätagg från någon gammal dator liggande. Inte den snyggaste lösningen, men vill du ha något som kan ge hyffsat med kräm i 12V så finns det nog inget billigare.

Behöver du inte så mycket ström finns det gott om 12V väggvårtor att köpa, upp till ett par ampere är inte så dyrt, ett par hundringar max. Kika hos Kjelle exempelvis.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang