3084
Sök

Clio som vinterbil ???

1 639 Inlägg
10 september 2006
Trådstartare
Har hittat en Clio-92 (80hk verren) som gått 8k mil, den har lite rost i skrämarna annars ska den vara helt ok !
Någon som vet hur dessa bilar håller ? Är det servo på dem ?
Är lite skeptisk till gamla fransmän... smile
Vill inte lägga ut massa pengar på reparationer på en vinterbil !

Mvh/ Jag
Senast redigerat av mrcelica (10 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

638 Inlägg
11 september 2006
Varför inte köpa en 140/240 eller dyl? Håller bra, och gör dom inte det så finns det delar var som helst. Billiga att äga.

Kommer väl nånting här snart!

1 639 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
Har haft ett antal 240 samt en 140 så jag vet att de INTE är billiga att äga...
Skatten går på 2k/år sedan får man räkna med en hundring i soppa vintertid per dag för  2 kallstarter till och från jobbet... En clio kostar 900 spän i skatt och kanske drar en bråkdel av soppan som en stor Volvo...
Man får tyvärr räkna med 3+l/mil vid riktigt kall väderlek de första kilometrarna med tex en B23'a...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

43 Inlägg
12 september 2006
Mitt råd är; betala inte för en fransk bil.
Om du skulle få för dig att släpa ut den på vägen skulle den ramla i bitar av ren skräck.
Dom håller helt enkelt inte för användning. De 8k milen på mätaren är avstånd som avverkats till/från verkstäder...

Köp nån billig gammal Toyota om du behöver vinterbil, dom går aldrig sönder tongue

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 september 2006
mrcelica skrev:
Har haft ett antal 240 samt en 140 så jag vet att de INTE är billiga att äga...
Skatten går på 2k/år sedan får man räkna med en hundring i soppa vintertid per dag för  2 kallstarter till och från jobbet... En clio kostar 900 spän i skatt och kanske drar en bråkdel av soppan som en stor Volvo...
Man får tyvärr räkna med 3+l/mil vid riktigt kall väderlek de första kilometrarna med tex en B23'a...

140 är skattebefriade smile 3l/mil har aldrig min 740 dragit, inte vid normal vinterkörning iaf. Är iofs förgasare på den så den har gått ganska snålställt på vintern.
Senast redigerat av Manne (12 september 2006)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

1 639 Inlägg
13 september 2006
Trådstartare
Vet att Toyota aldrig går sönder men det är svårt att hitta några i vettigt skick i den prisklass jag tänkt mig för en vinterbil så det får bli en Fransos smile Den är ägd av komunen så den är välservad, vi får väll se hur bra den håller... Skulle dock ALDRIG köpa en fransk bil i lite högre prisklasser, då är det givetvis Toyota som gäller--

Sök