http://completeoffroad.com/i-124167-dan … -36-5.htmlLite klipp från Google
Dana 60 är gjord av Dana
14BFF är gjord av GM.
Några (stela) GM axlar
Bak
10 bult SF kronhjul 8,5" 5 eller 6 hjulbultar
12 bult SF kronhjul 8.875" 6 hjulbultar
14 bult SF kronhjul 9,5" 6 eller 8 hjulbultar
14 bult FF Kronhjul 10,5" 6 eller 8 hjulbultar
Fram
10 bult kronhjul 8,5" 6 eller 8 hjulbultar
Dana axlar på GM trucks
Fram
Dana 44 kronhjul 8,5" 6 eller 8 hjulbultar
Dana 60 Kronhjul 9,5" finns 5, 6, 8 hjulbultar
Bak
Vet inte om D44 har suttit bak på nån GM
Dana 60 kronhjul 9,5" finns SF och FF 5, 6 och 8 hjulbultar
Dana 70 kronhjul ~10,5" FF 8 hjulbultar
Bredder på axlar
Fram SRW 69,5" WMS-WMS
Fram DRW 77" WMS-WMS (77"= bred )
C&C 63,5" WMS-WMS
SRW 67,5 WMS-WMS
VAN 70" WMS-WMS
DRW 72" WMS-WMS.
Måtten är för 14BFF jag tror en vanlig 10B är 69,7 fram och 67,5 bak.
lite info om diametrar på drivaxlar mm.
http://www.drivetrainspecialists.com/ div info om axlar
http://www.pirate4x4.com/tech/ Egen erfarenhet:
En 8 3/4 är inte speciellt hållbar. Dess diffbroms är klen och fungerar dåligt. Har rasat flera av dem innan jag bytte till Dana60. Den hade lamelldiffbroms och höll utan problem för dryga 1100 hästar.
Fords 9" är en bra axel och lättare att få tag på inom dr-kretsar.
Kul bygge förresten. Lycka till.