4690
Sök

Vilka mobiltelefoner finns det bilrelaterade applikationer till??

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Jag undrar som sagt vilka mobiler (modeller och märken) som har inyggda applikationer eller nedladdninsbara applikationer som har med bilar att göra. T.ex. en sån applikation som finns till Iphone där man kan mäta prestanda i bilen, gps navigator osv. Funderar på ny mobil och tänkte kolla om det finns tips på lite roliga funktioner som man kan använda sig av. Det borde finnas till fler modeller än bara Iphone väl?

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

3 627 Inlägg
30 december 2009
Än sålänge finns det bara till Iphone såvitt jag vet iaf.. tror inte det finns något liknande till min Satio iaf!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

-utan 940
1 728 Inlägg
30 december 2009
Min SonyEricsson W715 kan man fixa gps-navigering till men det kostar ca. 70kr/månad.
Däremot visar den hastigheten gratis.smile

Svetsare
3 150 Inlägg
30 december 2009
Nokia har börjat (va ett tag sen) med något som heter Ovi Store, där man kan ladda ner gratis och betal-apps.  Dock har jag inte stött på nåt sånt som du söker, och GPS har väll dom flesta mobiler idag(?).

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
Min SonyEricsson W715 kan man fixa gps-navigering till men det kostar ca. 70kr/månad.
Däremot visar den hastigheten gratis.smile

Är det den där wayfinder navigation du menar? Funkar den precis som en "vanlig" gps till bilen? Hmm 70kr/månad är ju rätt dyrt egentligen, då blir det ju gott mkt billigare i längden att köpa en gps till bilen

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Har funderingar på en SonyEricsson W995 kan jag nämna ifall nån vet nåt roligt som finns till den?

-utan 940
1 728 Inlägg
30 december 2009
HadesInFlames skrev:
Är det den där wayfinder navigation du menar? Funkar den precis som en "vanlig" gps till bilen? Hmm 70kr/månad är ju rätt dyrt egentligen, då blir det ju gott mkt billigare i längden att köpa en gps till bilen

Ja med den lilla displayen och långsamma gps är det absolut inget man vill betala för att använda, det är snarare nåt man skulle använda i nödfall. Vill du ha en gps-navigator är det bättre att köpa en riktig med pekskärm.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
ja det hörs ju absolut som att det är bättre då. tror det är exakt samma funktion i den W995 som jag kollat på. Iphone verkar kul men det är tyvärr för dålig kamera på den tycker jag Hmm verkar inte finnas så mkt roliga bilrelaterade grejor till mobiler då. Hoppas tillverkarna kommer på att det är lite roligt att kunna mäta prestanda, G-krafter osv med telefonerna smile

Sök