2171
Sök

Kabelstorlek från basar till steg,vilken storlek? (sista sidan)

4 693 Inlägg
14 januari 2010
evilaudio skrev:
Softis skrev:
evilaudio skrev:

60 liter till 2st alpha 10"??   

de e ju galet stort..   17-20 liter per bas skulle ja rekomendera-

Står 21 liter på hemsidan om jag inte minns fel, själv hade jag bort åt 25-30 liter/st och det funkade bra för mig.
Rätt bra djupbas och snärten var det absolut inget fel på wink

ja skulle iaf kört me 17-20 liter å MYCKE dämpull i lådan.

Då kan ju jag kontra med att jag rev ur all dämpull ur min wink Det heter ju inte DÄMPull för inget. Men vi kanske snackar lite kvalite här också? Det är inte riktigt min grej så jag ska låta er hållas. Ville bara skriva något om dessa goa basar smile

Booyakasha!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Softis skrev:
evilaudio skrev:

60 liter till 2st alpha 10"??   

de e ju galet stort..   17-20 liter per bas skulle ja rekomendera-

Står 21 liter på hemsidan om jag inte minns fel, själv hade jag bort åt 25-30 liter/st och det funkade bra för mig.
Rätt bra djupbas och snärten var det absolut inget fel på wink

ja skulle iaf kört me 17-20 liter å MYCKE dämpull i lådan.

Mer än 500G som ska räcka till 40liter slutet? Som det står på BRLs sida.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Funkar biltemas dämpmattor bra? tänkte åka dit imorgon.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

21 761 Inlägg
15 januari 2010
De ska fungera, men då är det endast "dämpmaterial till högtalare" som du ska välja. Endast dessa är till för det sortens dämpning som gäller inuti högtalarlådor. Du kan välja mellan två varianter av dämpmatta (nr 31-604 och 31-605), jag tror att båda fungerar ungefär lika bra. smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
ok! Då prövar ja på det! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Vilken storlek ska jag ha?

Hur räknar man på ett vettigt sätt?, så att jag slipper fråga i framtiden big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

21 761 Inlägg
17 januari 2010
Nu blev det lite konstigt när du har ändrat rubriken helt plötsligt, bäst är att låta rubriken vara fastän du ställer en ny fråga.

Högtalarkablarna från steg till bas är ju oftast inte så långa, med 1,5-4 mm2 kabel klarar man sig i många lägen. I ditt fall går 2,5 mm2 bra, det behövs inte grövre. smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nu blev det lite konstigt när du har ändrat rubriken helt plötsligt, bäst är att låta rubriken vara fastän du ställer en ny fråga.

Högtalarkablarna från steg till bas är ju oftast inte så långa, med 1,5-4 mm2 kabel klarar man sig i många lägen. I ditt fall går 2,5 mm2 bra, det behövs inte grövre. smile

Okok, tänkte bara eftersom att jag ställde en ny fråga som inte hade nått med det första att göra så, aja! smile

Tack.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök