Projekt: Volvo 244 DL (Vinteruppehåll!)

Lembke
17 oktober 2007 · 51 Inlägg

kimpan_90 skrev:
De lär ju dunka lite wink hehe
Blev ju skitbra, i med lite dämpmatta sen ska du se att du får ut lite med bas smile
Blev ju skitbra me toningen! ett lyft! smile
mvh kimpa

Tack tack
Jorå det dunkar på bra inne i bilen wink

Dämpmatta ska jag se om jag hinner att få i imorrn, samt att klä in lådan. Men det känns lite tråkigt att jag inte har så mycket kvar att fixa med bilen som jag planerat sad. Men i vår ska jag nog dra igång med något mer jobb big_smile

Lembke
21 oktober 2007 · 51 Inlägg

===Update===

Sådär nu är det dags för en liten uppdatering.

Nu i helgen så har jag sysslat med baslådan för att få den helt klar, den skulle dämpas innuti och kläs med högtalarmatta på utsidan.

Så det var bara att montera ur basarna först då, och sen spraya på lite lim och fästa dit tyget. Först visste jag inte om jag skulle nita fast tyget så man ser nitarna men jag var tvungen att göra så för att limmet sögs upp av träet och kanterna fastnade inte så bra. Men det är ändå inget man kommer att se där den står i bagaget senare.
http://www.garaget.org/gallery/archive/64297/175194_h5e66u.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/64297/175197_xsqewc.jpg

Innan jag skulle klä framsidan satt jag fast lite dämpmatta på insidan. Dämpmattan är ca 3-4cm tjock och den är fastnitad, jag visste inte hur jag annars skulle få fast den. hmm
http://www.garaget.org/gallery/archive/64297/175203_fvdvvk.jpg

När insidan var klar så limmade och nitade jag fast framsidan, för att sen klippa ut hålen. Det var här som limmet tog slut så den enda sidan utan tyg är baksidan, ska köpa mer spraylim idag smile.
http://www.garaget.org/gallery/archive/64297/175208_b6hzsg.jpg

Till sist en bild på när basarna sitter i lådan big_smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/64297/175210_z4tlkb.jpg

Yes, då var ljudet till bilen färdigt. Det dunkar på riktigt bra, plus att stereon har inbyggd ljudkontroll för en subwoofer om lågnivån är kopplad så. Skönt att kunna dunka på lite extra utan att pilla på steget big_smile

Planerna jag har för i år är att hotta till skuffen lite med neon och lite allt möjligt, ska dölja reservhjulet och sånt usch tongue. Har även tänk att göra egna pedaler i durkplåt och några andra smådetaljer i durkplåt till bilen. Jag tycker om skenet som plåten reflekterar när den är belyst av LED/neon smile

Allt för mig idag, hare gött wink

Addestrand
21 oktober 2007 · 413 Inlägg

vart köpte du toningen?ser grymt bra ut iallafall;)lycka till!

Lembke
21 oktober 2007 · 51 Inlägg

addesaab skrev:
vart köpte du toningen?ser grymt bra ut iallafall;)lycka till!

Tack tack

Toningsfilmen köpte jag på Mekonomen smile

P--JawZ--K
31 oktober 2007 · 579 Inlägg

sjukt snyggt det blev med plexiglaset å dioderna big_smile, hatthyllan blev frän å wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
zirax
31 oktober 2007 · 15 Inlägg

det blev ju klockrent me baslådan! vad har du för mått på lådan jag ska nämligen också bygga en baslåda för 2st 12" till min 240.

Lembke
1 november 2007 · 51 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
sjukt snyggt det blev med plexiglaset å dioderna big_smile, hatthyllan blev frän å wink

Tackar smile

Plexiglaset är det som jag är mest nöjd med big_smile, hatthyllan blev inte dum den heller smile

zirax skrev:
det blev ju klockrent me baslådan! vad har du för mått på lådan jag ska nämligen också bygga en baslåda för 2st 12" till min 240.

Tack tack smile

Jag körde med mds ritningar för en annan bas, sen är det ju bara att ändra djupet på lådan om du behöver en annan volym på den smile

2st basar - 240

===================

Bygget ligger lite nere nu för jag har inget garage + att det är kallt och blött ute tongue. Men i vår blir det nya tag, lita på det wink.

Senast redigerat av Lembke (1 november 2007)

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
1 november 2007 · 1 098 Inlägg

Riktigt snygg hatthylla! Det med steget blev ju skitsnyggt!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
_Spawned_ Maskinförare
1 november 2007 · 1 163 Inlägg

Blir ju kalas ju ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Lembke
1 november 2007 · 51 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Riktigt snygg hatthylla! Det med steget blev ju skitsnyggt!

Tack så mycket smile

_Spawned_ skrev:
Blir ju kalas ju ;D

Tackar Tackar
Det dunkar på bra för att vara högtalare från Classe XD

zirax
1 november 2007 · 15 Inlägg

okay blir det att sätter sig fast under hatthyllan eller har du fått skruva fasten? (baslådan)

Lembke
3 november 2007 · 51 Inlägg

zirax skrev:
okay blir det att sätter sig fast under hatthyllan eller har du fått skruva fasten? (baslådan)

Nej den går under fritt. Men med 19mm spånskiva och 2st 12" så väger den ju endel. Den är inte fastskruvad utan den står bara emot ryggstödet och den har inte rört sig något än smile

Fernicus Kejsare
7 februari 2008 · 547 Inlägg

rs niklas skrev:
hur mycket fortare går den med de där pedalerna?? riv ur de gammla mögliga orginal stolarna å sätt i riktiga sparco evo 2 rally stolar till att börja med mvh

Sälj de gamla mögliga Saabarna och sluta klaga på folk som vill fixa en snygg bil, töntjävel

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Volvo__244
25 maj 2008 · 4 Inlägg

Ser jävligt bra ut det här! Baslådan blev jävligt fin.

Volvo__244
25 maj 2008 · 4 Inlägg

Vars köpte du pedalerna och steget? Pris?

rehborG Driftmeister
20 februari 2009 · 218 Inlägg

ser ju riktigt bra ut, det har varti ett litet uppehåll nu är du pågång snart ? big_smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
megastreetracer
26 januari 2010 · 283 Inlägg

kommer följas! smile

...
rasmu
26 januari 2010 · 35 Inlägg

fin 240

Volvo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang