Bmw m3

Carlos_a17 Nissan 200sx S14
2 augusti 2005 · 69 Inlägg

Hej..
Jag undrar om man kan trimma min m3 upp till 440 hästar.
det finns chip steg 2 som ökar 70-80 hästar,
plus sportavgasssystem som ökar 50 hästar alltså då kommer den ha 440 hästar.
men jag om man behöver ändra andra saker i motorn så att den orkar så att den inte förstörs så som
kolvar
koppling till sport
och cylindrar??

-»^Nissan»-200sx-S14-»^
tobee
2 augusti 2005 · 735 Inlägg

Fråga på autopower.se istället. Där hänger bmwproffsen som kommer svara både snabbare och förmodligen utförligare

firrebirre Raketforskare
3 augusti 2005 · 28 Inlägg

Det är relativt dyrt att trimma sugmotorer - tro inte på allt du läser om effektuttag. För att få 440hk tror jag att det krävs bra mycket mer än chip, luftfilter och sportavgas...

Daniel
3 augusti 2005 · 671 Inlägg

Carlos_a17 skrev:
plus sportavgasssystem som ökar 50 hästar

Jo säkert...
Fråga om du kan få betala för bara de extra hästar du får. Får du 25hk betalar du halva priset.
Låvar dom saker ska de stå för det också.

RAVEN_80
3 augusti 2005 · 140 Inlägg

Tycker det låter konstigt att chippa en bil utan turbo och få 70-80 hästar. Det kan alldrig stämma och inte för att låta negativ men ett avgas kan väl göra 10 häst max. Chippet ger väl i verkligen mellan 5 och 10 kusar

Better to burn out than fadeaway!
Prankster
3 augusti 2005 · 142 Inlägg

kan bara hålla med tidigare talare.. ett avgassytem som ger 50 häst? ge mig nummret till dom som fixar de, för de vill jag oxå ha! och att chippa en sugmotor? skojj att hålla på med.. satsa istället på vassare kammar lr liknande.. känns som de är lite mer seriöst än drömsiffror på avgas o chip

Toyota Celica GT-4 "Black Edition" (1989)
Sharky
4 augusti 2005 · 10 287 Inlägg

Omöljigt. En sådan motor är redan så optimerad att det finns väldigt lite att ta för att öka VE. (Volymetrisk effektivitet).
Enda vägen att få mera effekt är att låta motorn varva betydligt mera. Vassare kammar kan vara ett alternativ att få en del effekt men det ger dels en okörbar bil i stadstrafik , dåliga avgasvärden och ett behov av att konstruera om i toppen för att grejorna skall hålla för högre accelerationskrafter.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang