Generatorn laddar fö mycket

mattisbig45 jabaär
28 januari 2010 · 103 Inlägg

jisses va jobbigt,vi släpper det och jag kollar vidare .tror inte att en generator på 4 tusen mil packat ihop som visar rätt värden belastat som obelastat med ny regulator .men tackar för dina inlägg

Senast redigerat av mattisbig45 (28 januari 2010)

blacken
28 januari 2010 ·

mattisbig45 skrev:
jisses va jobbigt,vi släpper det och jag kollar vidare .tror inte att en generator på 4 tusen mil packat ihop som visar rätt värden belastat som obelastat med ny regulator .men tackar för dina inlägg

Jo det kan jag förstå att det är svårt att ta ett råd ifrån någon som har "lite" erfarenhet, speciellt när man har bestämt att så ska det vara. Lycka till..

mattisbig45 jabaär
31 januari 2010 · 103 Inlägg

det tackar jag för ,men om jag nu har pratat med killar enbart jobbar med generatorer så har jag ju lite att gå på ändå och dom tror inte på generatorknas. har mätt tjyvström genom att koppla loss pluspolen o med multimetern på ampere läge få värdet 0,02.rätta mig nu om jag har fel men visst är väl det ett sätt att mäta om generatorn tjuvar,eller ska jag ta bort kabeln från generator och mäta där i mellan,borde ju få samma värde eller ?

Drönirettab
31 januari 2010 · 21 761 Inlägg

Ja, man kan mäta mellan batteripluspolen och batteripluskabeln, går mycket bra. Att det drar 0,02 A är inget att bekymra sig om, det är ganska normalt. smile

mattisbig45 jabaär
31 januari 2010 · 103 Inlägg

tackar för det batterinörden . mao ingen strömtjuv,kan vara batteriet som har tagit lite stryk då av förra generatorn som hade pajade dioder.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang