8085
Sök

Korta Strömkablar.

low_and_loud
2 februari 2010
Trådstartare
kommer ha en batteribank i reservhjulsbaljan precis bakom stötfångaren sen kommer samtliga slutsteg sitta på en ramp precis ovanför det innebär att strömkablarna blir väldigt korta typ 30cm är det då nödvändigt att ha en säkring på denna kabelstump eller ska jag halite längre kablar med tanke på att alla batterier sitter bakom måste jag ha jordpunkten en bit därifrån frågan är hur långt bort jag behöver dra den för att det inte ska uppstå kortslutning.

251 Inlägg
2 februari 2010
Ja om något händer vill du då att säkringen brinner av eller vill du ha härdsmälta i den grova batterikabeln?? Jag hade då satt i säkring.

/TiGgR.

stRaend
2 februari 2010
Trådstartare
OM kabeln lossnar, KAN den komma i kontakt med jord då?

2 914 Inlägg
2 februari 2010
stRaend skrev:

om den kan göra det så skulle jag säkra av

stRaend
2 februari 2010
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
stRaend skrev:

om den kan göra det så skulle jag säkra av

precis smile och om det inte är någon risk och slutsteget har inbyggda säkringar så behövs det inte.

low_and_loud
2 februari 2010
Trådstartare
nej det är ett golv emellan så där kommer kablarna upp egenom kabelgenomföringar.så de kommer ej att kunna komma i kontakt med jord.tja det är väl bättre med en säkring för mycket då än ingen alls.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
2 februari 2010
Klart den kan, han har ju jord på batterierna.

Även om du har korta kablar så kan det vara lämpligt med säkring, du kommer inte direkt förlora något i ljudtryck p.g.a dem.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

low_and_loud
2 februari 2010
Trådstartare
nej ljudtryck har jag inte tänkt på bar kom på att tänka på detta eftersom stegen hänger lodrätt med anslutningarna neråt. och att kablarna blir så extremt korta.så kändes det nästan onödigt att sätta en säkring på något så kort.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
2 februari 2010
Sa du kort kabel? big_smile
En av kablarna mellan mina batterier....

http://i975.photobucket.com/albums/ae235/Frippe_L/Hellboy/P3130861.jpg

Säkra du av alla kablarna som går till/från batterierna, så känner din plånbok bara av inköpet av ny säkring om nåt händer istället för ny bil.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

low_and_loud
2 februari 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Sa du kort kabel? big_smile
En av kablarna mellan mina batterier....

http://i975.photobucket.com/albums/ae23 … 130861.jpg

Säkra du av alla kablarna som går till/från batterierna, så känner din plånbok bara av inköpet av ny säkring om nåt händer istället för ny bil.

fan när kabeln blir så där lång smile känns det nästan som man skulle kunna ha nån form av strömskena tvärs över alla pluspoler istället för kabel.tja ny bil är väl inte så dumt iofs man får inte bara se det negativa smile
det får väl bli nån form av säkringshållare någonstans här bänder vi in mer prylar i bilen än vad det egentligen ska gå att få in.

Sök