Vad ska jag ha för stereo? hjälp.

M_icke_
3 februari 2010 · 3 466 Inlägg

MaRcUs_BMW skrev:

Hoonas skrev:

evilaudio skrev:

en värsting kostar inte 2-3 tusen.. 2-3 får man ge för en som e vettig.. anser att en stereo under 1000 e ren dynga va man än köper (om man nu inte köper beggat)

Precis, 5000+ är väll relativt värsting.

folk har olika åsikter å det respekterar man ! men själv så skulle ja aldrig lägga 5000 kr på en cd spelare, tycker att det finns bra å dogliga som fungerar å ger bra ljud för 2000 - 3000 kr. har haft en DVD spelare som jag köpte för 2500 kr som klarade av 3 baslådor å den fungerar alldels utmärkt. vf betalar man mer när det finns billigare å bra ? en dyr cd spelare, betyder inte att den e bra, utan det kan vara mellan händerna som gjort att den steg upp i priset.

Varför skulle mellanhänderna trissa upp priset på en stereo och inte en annan om dom nu är lika bra (eller dåliga)?!

En dyrare stereo har oftast dyrare komponenter och spelar därför dessutm bättre och håller längre. Hade det inte varit ngn skillnad så hade nog alla kört runt med denver eller biltema enheter.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
dbjanoz
3 februari 2010 · 1 785 Inlägg

M_icke_ skrev:

MaRcUs_BMW skrev:

Hoonas skrev:

Precis, 5000+ är väll relativt värsting.

folk har olika åsikter å det respekterar man ! men själv så skulle ja aldrig lägga 5000 kr på en cd spelare, tycker att det finns bra å dogliga som fungerar å ger bra ljud för 2000 - 3000 kr. har haft en DVD spelare som jag köpte för 2500 kr som klarade av 3 baslådor å den fungerar alldels utmärkt. vf betalar man mer när det finns billigare å bra ? en dyr cd spelare, betyder inte att den e bra, utan det kan vara mellan händerna som gjort att den steg upp i priset.

Varför skulle mellanhänderna trissa upp priset på en stereo och inte en annan om dom nu är lika bra (eller dåliga)?!

En dyrare stereo har oftast dyrare komponenter och spelar därför dessutm bättre och håller längre. Hade det inte varit ngn skillnad så hade nog alla kört runt med denver eller biltema enheter.

Håller med.

Tyvärr är det så att många inte har upplevt skillnaden. Man kan tydligt höra skillnaden mellan spelare runt 1000kr kontra 2000kr det är i alla fall min uppfattning.

Dessutom tycker jag inte att man ska jämföra Netonnet (Lager shop) med någon enda bilstereo återförsäljare i landet. För skoj skulle kan nu ju tänka er vilken kunskap och support det finns på Netonnet om en CD som de aldrig ens rört vid. Om utveklingen forstätter så här så innebär det på sikt att endast de allra största företagen finns kvar och inga nya lär dycka upp heller.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
skaunepauen
3 februari 2010 · 9 Inlägg

Jag kan annars själv rekommendera Pioneer DEH-2100, gav 1100 kr för den för 2-3 månader sen. Där har du USB-ingång, AUX 3,5 mm ingång, 4x50W MOSFET. Jag tycker den ger rätt schysst ljud för den pengen. Kvalitetskänslan på knappar etc är väl inte toppklass, men ska man inte pilla 100ggr/min så ger den verkligen "bang for the buck"!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang