Vänsterstyrda bilar i Storbritanien

Andree
3 februari 2010 · 827 Inlägg

Har kollat på lite bilar på www.pistonheads.com o funderar på att importera en Nissan s14a.
Prisskillnaden e ganska stor från en här i sverige.
Men ja e inte alls sugen på en högerstyrd, hur e det med vänsterstyrda i Storbritanien?
Om man hittar en borde inte den va billigare än en högerstyrd isf?

Och hur mk kan man räkna med att få betala för att få den reggad o klar i sverige?

Tacksam för svar

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 februari 2010 · 3 929 Inlägg

Det borde väl vara ungefär lika ovanligt som högerstyrda i sverige?
Och varför ska du importera från storbritannien, borde väl inte vara så mycket skillnad på priserna?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Andree
3 februari 2010 · 827 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Det borde väl vara ungefär lika ovanligt som högerstyrda i sverige?
Och varför ska du importera från storbritannien, borde väl inte vara så mycket skillnad på priserna?

det e större skillnad än ja trodde faktiskt.

Den billigaste s14a på blocket kostar 60k o e en -97 som gått över 20k mil.
Jag hitta en s14a -98 som gått 16k mil o den kostar 2000€, typ 24000kr om ja inte räknat fel.


men ja tror nog det e ganska ovanligt med vänsterstyrd där för dom tar ju sina från Japan o där kör dom ju oxå högerstyrda, finns ju ingen anledning att ta in en högerstyrd till Storbritannien när det finns billiga vänsterstyrda  i Japan =/

har kollat i tyskland efter högerstyrda men då e det ingen prisskillnad tkr jag.

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
Glader9991
3 februari 2010 · 956 Inlägg

Jag tror personligen att det är riktigt få om vänsterstyrda där. De flesta japanare finns ju i högerstyrda, så ser ingen anledning isådana fall att köpa en vänster. Om man inte är riktigt slut i huvudet då.

Hassoni
4 februari 2010 · 92 Inlägg

Finns en vänsterstyrd på blocket för 120k. Ganska mkt i skillnad jämfört med höger.
Men jag vet att det kan finnas billiga vänsterstyrda i storbrittanien.. Men ofta är det en bluff...

Senast redigerat av Hassoni (4 februari 2010)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 februari 2010 · 3 929 Inlägg

Andree skrev:

Thunderbird88 skrev:
Det borde väl vara ungefär lika ovanligt som högerstyrda i sverige?
Och varför ska du importera från storbritannien, borde väl inte vara så mycket skillnad på priserna?

det e större skillnad än ja trodde faktiskt.

Den billigaste s14a på blocket kostar 60k o e en -97 som gått över 20k mil.
Jag hitta en s14a -98 som gått 16k mil o den kostar 2000€, typ 24000kr om ja inte räknat fel.


men ja tror nog det e ganska ovanligt med vänsterstyrd där för dom tar ju sina från Japan o där kör dom ju oxå högerstyrda, finns ju ingen anledning att ta in en högerstyrd till Storbritannien när det finns billiga vänsterstyrda  i Japan =/

har kollat i tyskland efter högerstyrda men då e det ingen prisskillnad tkr jag.

Wow!
Det var skillnad det!
Man undrar ju faktiskt varför ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Stephan735i
4 februari 2010 · 139 Inlägg

Kika även på autotrader.co.uk Det är vanligare med europeiska LHDbilar i UK än Japanska. Porsche 964 LHD var klart billigare i UK än resten av Europa.

Stephan

Eisenhut
4 februari 2010 · 1 827 Inlägg

Porschar är vanliga i vänsterstyrt i Storbritannien eftersom RHD oftast kommer lite senare, så dom som gärna vill ha den senaste porschen köper ofta en LHD. När modellen väl släpps sen så blir den gamla bilen av förklarliga skäl inte värd lika mycket längre.

Förr i tiden fanns det folk som tjänade storkovan på att köpa dessa och sälja dyrare i resten av europa men priserna har jämnats ut ganska mycket vid det här laget.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang