Bodykit till Maserati Quattroporte Evoluzione - 99 ?

Goli
23 september 2006 · 793 Inlägg

Jag slår dig smilesmile hoho!! Fin bil!

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
gard Fartsyndare
23 september 2006 · 278 Inlägg

Goli skrev:
Jag slår dig smilesmile hoho!! Fin bil!

Räknas inte, du fuska tongue

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Darkie dARKiE
23 september 2006 · 5 031 Inlägg

mindclip skrev:

Burken skrev:
bara ett.. men stort fel..  Växellåda: Automat

Burk.. lyssna... alla lyxiga familje sport bilar är automat växel... eller skulle du vilja köra en mercedes benz 600 SL 5 vlx?

Det hade jag faktiskt velat..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
onej84
23 september 2006 · 1 854 Inlägg

gard skrev:

calibra_nox skrev:

gard skrev:
Mja, de finns ju någon testförare som fått göra sitt bästa för att få så bra tid som möjligt :p Dessutom kan jag inte missa en växling medans BMW:n kan? xD

Det är sant smile
Men i mina öron låter ändå 340 hästar lite klent ur en 3.2 liters V8 med dubbelturbo tongue Om man ska fortsätta att jämföra den med en M5 alltså wink Där hade ju M5 e34 340 hästar ur en 3.8 liters rak 6a utan överladdning smile

edit: stavfel

Må vara mindre hästar men de räcker tydligen ;p

Dessutom bör en mappning hjälpa lite smile

its only one way 2 find out...

gard Fartsyndare
23 september 2006 · 278 Inlägg

Fixa hit en sånn då så är jag på ;D

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Injen Husägare
23 september 2006 · 268 Inlägg

gard skrev:
Läser man på papper gör maseratin 0-100 på 5,0s, och BMW M5 E39 gör det på 5,2 :p

typiskt tänkte inte på det wink

no turbo shit just real power
JohnnyN Rutinerad medlem
23 september 2006 · 1 938 Inlägg

mindclip skrev:
stäng din mun snälla... om du inte vet vad du pratar om så borde du itne prata alls....

Och du är guds gåva till garaget.org och bilvärlden hör jag?

gard Fartsyndare
24 september 2006 · 278 Inlägg

För att återgå till topic, ingen som vet ? :p

Även vita sidoblinkers hade varit fint :p

yrkesfotograf inom reklam och företag.
OverBoosted AUTOBAHNRASER
25 september 2006 · 3 804 Inlägg

Nu vill jag inte fortsätta förstöra tråden som vissa andra redan gjort MEN tyvärr måste jag bara klämma ur mig detta

Jag hittade spec på nya modellen av Maserati Quattroporte  som har en v8 på 400hk och den gör tydligen 0-100 på 5.2sec och då undrar jag verkligen hur gammla modellen med 60hk mindre kan ha samma spec?

Förlåt men var bara tvungen *förövrigt hitta jag detta när jag leta styling till din bil wink*


Bmw osv..
9-5 AERO M-06
25 september 2006 · 231 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Nu vill jag inte fortsätta förstöra tråden som vissa andra redan gjort MEN tyvärr måste jag bara klämma ur mig detta

Jag hittade spec på nya modellen av Maserati Quattroporte  som har en v8 på 400hk och den gör tydligen 0-100 på 5.2sec och då undrar jag verkligen hur gammla modellen med 60hk mindre kan ha samma spec?

Förlåt men var bara tvungen *förövrigt hitta jag detta när jag leta styling till din bil wink*

Eftersom -99:an "bara har 349 hk, tjänstevikt på 1675 kg och är växlad för 265 km/h mot -06:an som då har 400hk, väger 1860 kg och är växlad för 275 km/h, så är väl prestandan 0-100 fullt jämförbar....

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
gard Fartsyndare
25 september 2006 · 278 Inlägg

9-5 AERO M-06 skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
Nu vill jag inte fortsätta förstöra tråden som vissa andra redan gjort MEN tyvärr måste jag bara klämma ur mig detta

Jag hittade spec på nya modellen av Maserati Quattroporte  som har en v8 på 400hk och den gör tydligen 0-100 på 5.2sec och då undrar jag verkligen hur gammla modellen med 60hk mindre kan ha samma spec?

Förlåt men var bara tvungen *förövrigt hitta jag detta när jag leta styling till din bil wink*

Eftersom -99:an "bara har 349 hk, tjänstevikt på 1675 kg och är växlad för 265 km/h mot -06:an som då har 400hk, väger 1860 kg och är växlad för 275 km/h, så är väl prestandan 0-100 fullt jämförbar....

Precis smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.
FL3JM Inga konstigheter
25 september 2006 · 2 064 Inlägg

calibra_nox skrev:

gard skrev:
Läser man på papper gör maseratin 0-100 på 5,0s, och BMW M5 E39 gör det på 5,2 :p

Läser man lite mellan raderna, är det där ju bara teoretiska siffror big_smile
Jag skulle ända lägga en slant på att en M5 e39 skulle klå Maseratin wink
Dock, en M5 e34 3.8 med 340 hästar, skulle nog kanske lämna ändå smile

Dummaste jag hört.
Klart det kan diffa lite med tanke på lufttemp och luftfuktighet samt väggrepp. Men har du perfekta förhållanden så stämmer siffrorna, thats it.
Det stämmer iaf på min bil (6.1-6.2s) och bilarna jag haft samt vänners bilar.

----
On topic:
Den ser lite gubbig ut ja, ett kjolpaket är nog svårt att hitta men den där kan man nog göra riktigt jävla fet. Det är kul att göra om bilar så man får en unik bil!

gard Fartsyndare
25 september 2006 · 278 Inlägg

FL3JM skrev:

calibra_nox skrev:

gard skrev:
Läser man på papper gör maseratin 0-100 på 5,0s, och BMW M5 E39 gör det på 5,2 :p

Läser man lite mellan raderna, är det där ju bara teoretiska siffror big_smile
Jag skulle ända lägga en slant på att en M5 e39 skulle klå Maseratin wink
Dock, en M5 e34 3.8 med 340 hästar, skulle nog kanske lämna ändå smile

Dummaste jag hört.
Klart det kan diffa lite med tanke på lufttemp och luftfuktighet samt väggrepp. Men har du perfekta förhållanden så stämmer siffrorna, thats it.
Det stämmer iaf på min bil (6.1-6.2s) och bilarna jag haft samt vänners bilar.

----
On topic:
Den ser lite gubbig ut ja, ett kjolpaket är nog svårt att hitta men den där kan man nog göra riktigt jävla fet. Det är kul att göra om bilar så man får en unik bil!

Jo den ser lite gubbig ut :p Dessvärre. Men ska fixa några fälgar väldigt snart. smile De hjälper lite iaf..

Och kjolpaket är nog riktigt svårt att hitta men värt ett försök. :p

Toning kommer med rätt snart smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang