6078
Sök

Nån här som jobbar på posten som kan berätta lite om det ?

2 600 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
hej ja finns det några här som jobbar på posten som kan berätta lite om hur ni trivs och vad det finns att arbeta med finns ju mycket man kan jobba med inom posten. är det bra lön är det stressigt lite såna grejer smile varför jag frågar jo fundera på att få jobb inom posten och vill veta lite verka ju vara en trevlig arbetsplats som man a hört men vill veta mera=) vill bara ha lite info från  er som jobbar eller ha jobbat smile

hoppas ni förstår och tackar på förhand för svaren mvh klimpan

gör som jag kör gubba racer=)

Fisketokig
2 997 Inlägg
9 november 2009
Jobbat som entreprenör inom postens verksamhet här i mitten av sverige.

Du kommer väl jobba som anställd längst ner i hierarkin men ALLA gubbar ovanför som har något att säga till om måste vara de mest blåsta personer jag någonsin träffat. Troligen är några borta då de var rejält tryckta redan då. Skulle inte bli förvånad ifall någon av mina gamla kollegor sitter av tid för mord. Jag bad de dra åt helvete och stack innan det blev jag.

Troligen är postjobben helt ok men sitter hellre arbetslös utan a-kassa än att ha ett jobb med de svinen ovanför.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 600 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
ok det lät ju inte så bra.

1 265 Inlägg
10 november 2009
Har märkt att postens bilar oftast har slicks runt om på sommaren. dåliga vinterdäck på vintern.
Dom som jag sett. Brevbärarna vågar inte säga att dom vill ha nya däck verkar de som.
Senast redigerat av joakim89 (10 november 2009)

831 Inlägg
10 november 2009
Oj i mina öron är ju ovanstående inlägg raka motsatsen av hur min bild av Posten är. Sedan är det ju säkert väldigt olika beroende på Postkontor samt om man kör bud eller t ex lantbrevbäring/stadsbrevbäring. Jobbar man i någon liten byhåla kan jag dock mycket väl tänka mig att chargongen är en annan. Men i en storstad som Uppsala är bilden från det postkontor jag jobbade på en helt annan i alla fall.

Jag jobbade på Posten för några år sedan i 2 år som lantbrevbärare. Min första spontana tanke var "fan hur ska jag orka med att jobba bland dessa tanter och gubbar?". Men sen fanns det även många ungdomar där också vilket var bra. Faktum är att jag snabbt trivdes väldigt bra även med tanterna och gubbarna. Visst fanns det dom som var drygare än andra, men dom lärde man sig ändå skämtsamt skoja med. Och dom mjuknade snart också upp. Det är många orginal på posten och det gör det hela ännu roligare. Man lär känna personligheter man aldrig skulle lärt känna annars.

Sen att man inte skulle våga be om att få byta däck stämmer inte heller enligt mig. Jag bad om att få byta min tuta då jag tyckte att den lät för mesigt och inte hördes. Anledningen är att man tutar på alla gamlingar etc på deras gårdar när dom har t ex paket eller på den tiden då man också kunde ta ut pengar. Tutbyte var inga problem smile Jag var nog en riktig pain in the ass när jag jobbade, för det var mycket grejer jag fick bytta på min postbil som jag klagade på.

Summa sumarum; lantbrevbärare var i alla fall jävligt soft! Arbetsplatsen likaså. Jag var nöjd med min lön också då det var mitt första jobb efter att jag gick ut gymnasiet.

DFFL
9 020 Inlägg
10 november 2009
Jobbar man för Posten så tjänar man inga pengar om man inte har schysst ställning där.
Är man inhyrd av Posten så kan man tjäna pengar på allt de out source:ar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Dieselgypsy
538 Inlägg
10 november 2009
Jobbar åt TAB och kör enbart postbilar, men det är inga problem, vinterdäcken är urkassa och dubbarna nästan borta pga alla start och stop, helljuset är obefintligt i en Kangoo, och "arbetsbelysningen" så värdelös att det nästan inte går att läsa vad som står på brevlådorna, men annars är det bara köra på smile

Vi får se hur nya Fiat Fiorino. Körde den som bipper ett par timmar och den var RIKTIGT liten, men extremt behändig!
Senast redigerat av TheDeadDorkster (10 november 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

2 600 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
att man få fet lön vet jag bara man klara sig hyfsat så. men vill bara vet lite hur ni trivdes och så verka vara delade meningar men skiljer sig nog mycket beroende vart man bor och så smile men tack för infon mycket bra

362 Inlägg
9 februari 2010
TheDeadDorkster skrev:
Jobbar åt TAB och kör enbart postbilar, men det är inga problem, vinterdäcken är urkassa och dubbarna nästan borta pga alla start och stop, helljuset är obefintligt i en Kangoo, och "arbetsbelysningen" så värdelös att det nästan inte går att läsa vad som står på brevlådorna, men annars är det bara köra på smile

Vi får se hur nya Fiat Fiorino. Körde den som bipper ett par timmar och den var RIKTIGT liten, men extremt behändig!

Har bippern på jobbet, kanonbil för ändamålet!

474 Inlägg
10 februari 2010
Posten är ju så mycket mer än brev. Vad är det du vill bli? Brevbärare, lastbilschaufför, terminalarbetare, paket sorterare?

Jag sommarjobbade på poståkeriet som lastbilschaufför för 2 år sen och jag tyckte det var helt ok. Stress vet dom inte vad det är för nått för det verkar som om att i alla körningar ingick 30 min kaffepaus Fick ut runt 15-16K. Detta var på poståkeriet i Borås

Volvo S60 2.5T AWD

Sök