Köptips på huvudenhet med usb (helst bak)

pale Mensa -09
9 februari 2010 · 132 Inlägg

Hej,

Jag skulle inför säsongen behöva något bättre i stereoväg till min evo.
I nuläget sitter en enkel cdspelare typ jvc.   

Mitt problem är att bilen skakar helt enkelt för mkt vid körning för att det ska gå att lyssna på cd smile

Så nu jagar jag en prisvärd hyfsad stereo med usb inkoppling så jag kan ha ett usb minne.
Helst med usb-port bak så jag kan dra in en sladd å ha sjävla minnet gömt i handskfacket.

Jag är inte ute efter någon SUPERDUPER stereo utan mer en reko schysst spelare av dem lite mer "kända"
märkena. Inga kinagrejer.       Stereo är ju inte prio i min bil men jäkligt skönt att vila öronen på efter ett tags
lyssnande på  " weooOOROOROOROOOOOM ÖÖÖÖHÖöHÖÖÖ ÖROOWEROOOOmOoM"

Någon som har några förslag?
Prisklass 1500-2000 ? 

Tacksam för hjälp.

mvh,
Patrik

Röda bilar är SNABBAST!
pale Mensa -09
10 februari 2010 · 132 Inlägg

tack för tipset! verkar ha det jag söker.

tyvärr va den slut i butiken här i närheten, något som vet ngt om dess storebror 7644?

Röda bilar är SNABBAST!
attityds_problem
10 februari 2010 · 199 Inlägg

pale skrev:
tack för tipset! verkar ha det jag söker.

tyvärr va den slut i butiken här i närheten, något som vet ngt om dess storebror 7644?

det är inte många butiker som har alla saker hemma, men vi har ju bilstereobutiker i lund, malmö, helsingborg, sandby,sen har vi mediamarkt i lund, netonnet i malmö. litesmå ställen överallt finns något i hörby eller höör kommer inte ihåg som också säljer bilstereo´s, så ring runt o fråga om de har något hemma , varför beställer du inte över internet ?

känner inte till 7644 tyvär känner bara till 9357 och den är älskar jag, men det är stor skillnad på maskinerna. lycka till

Putteliten
10 februari 2010 · 9 081 Inlägg

Här har du info om 7644an. USB ingång på baksidan där med. Finns oxå på Stylingbutiken för 2495:-

Kenwood KDC-W7644UY gör att musikälskaren i dig kan njuta av kvalitetsljud genom Kenwoods lovordade förstärkare på 4x50 W, eller så kan du bränna din egen digitala musiksamling på en CD-R/CD-RW och lyssna på MP3- och WMA-låtar i bilen.

Vill du utöka upplevelsen i bilen med en bärbar musikspelare? KDC-W7644UY har en ljudingång på fronten så att du kan ansluta en bärbar digital spelare direkt till huvudenheten. KDC-W7644UY har dessutom en direkt USB-ingång på baksidan, så att du enkelt kan ansluta ett USB-minne, väldigt smidigt att ha all sin musik på en enhet.

Denna huvudenhet är Bluetooth-ready, via Kenwoods Bluetooth-Interface kan du få trådlös telefoni och streama över musik från din mobiltelefon. Observera! För att kunna nyttja Bluetooth till denna enhet behövs Kenwoods Bluetooth Interface, var god se under "Tillbehör".

KDC-W7644UY är en fullmatad maskin som har det mest man kan önska sej, en supermaskin till superpris helt enkelt!
Bara för att tillägga så har KDC-W7644UY variabel belysning, riktigt snygg och praktsikt för att kunna matcha resterande belysning i bilen.
# MP3/WMA/WAV-avspelning.
# Digital AM/FM-tuner.
# Ingång för trådansluten fjärrkontroll.
# Bluetooth-ready.
# Lågpassfilter.
# Bass boost.
# 3 RCA lågnivåutgång (4 volt).
# Variabel effektbelysning!
# Ljudingång på fronten (AUX in).
# Fjärrkontroll ingår!
# USB-anslutning på fronten.
# 5 raders display.
# Burr Brown 24-bit DAC.
# Sound Excellence - DSP med DTA.
# Sound Management System.
# Dual Zone, Music search, Favourite Memory.

pale Mensa -09
10 februari 2010 · 132 Inlägg

attityds_problem: jag gillar att handla i butik-

putteliten: då siktar jag in mig på en sådan.
Kostar 1995 i butiken här. Jämfört att beställa 7144 för 1799 + frakt.
tack för hjälpen

Röda bilar är SNABBAST!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang