Honda Civic Type-R eller Mitsubishi Colt CZT

Tigerofsweden
16 februari 2008 · 1 231 Inlägg

jisses att man ens tvekar på ett sådant val , CTR självklart ... chippar du den , drar på det där speciella filtret anpassat för ctr och drar på invida avgas så får du skapligt många hk från en sugis ... typ 26 från chip , 15 eller 18 från filtret , och något litet på avgas....

Rdx
16 februari 2008 · 113 Inlägg

Ja CTR:en är nog ganska så självklart val. Men låter som att du vill ha en bil som går fort och det gör ju inte CTR:en tyvärr. Väghållning har den men det har många bilar!

Lite beroende på vad du ska ha bilen till så hade jag nog kolla på andra alternativ, om det nu inte är så att du är störtkär i Civicen eller Coltens utséende?

För 150k, som en Type-R kostar, så får du en fin Skyline R32 GT-R om vi ska ta ett exempel. Där har du trim potential för en billig peng. BPU så har du 400hk.


Att sugtrimma en CTR går säkert men smakar nog knappast lika mycket som det kostar. Du får förmodligen ett lite tråkigare register än vad det är från början och det gör ju bilen mindre rolig förstås.

Om vi ska gå tillbaks till ditt val så kan man ställa frågan. Vad är du ute efter? En glidar bil eller en Race maskin? Ska du köra snabba strippen tider eller bara chilla på stan med neddragen ruta? 
CTR:en vinner nog på alla dessa punkter och med Coltens lilla 1.5l motor så blir det nog svårt att jaga dom högre siffrorna vad gäller Hästkrafter!

- Projekt Skyline R32 GT-R: http://www.skyline.se/forum/viewtopic.p … mp;t=13825
- HenrikssonMedia galleri: http://www.henrikssonmedia.se/
Rdx
16 februari 2008 · 113 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
jisses att man ens tvekar på ett sådant val , CTR självklart ... chippar du den , drar på det där speciella filtret anpassat för ctr och drar på invida avgas så får du skapligt många hk från en sugis ... typ 26 från chip , 15 eller 18 från filtret , och något litet på avgas....

Tvivlar på att man kammar hem 40hk med chip, de-cat samt filter på en CTR. Man har hört mycke fantasisiffror gällande detta har dock aldrig sett någon bevisa något. Men det allt handlar om är ju att fria luftvägarna så motorn andas bättre så någon inverkan borde ju filter och avgas ha. Bort med katten och ett bättre grenrör borde göra sitt, chip kanske ger nån HK extra vid ett varvtal men oftast är det inte mer.

- Projekt Skyline R32 GT-R: http://www.skyline.se/forum/viewtopic.p … mp;t=13825
- HenrikssonMedia galleri: http://www.henrikssonmedia.se/
MrTorture
5 februari 2010 · 682 Inlägg

gamal tråd smile men skickar in mitt tycke ändå, Colten verkar ju rätt bra smile 150hk i motorn och 148.1 på hjulen, inte så stor förlust smile och CTR 200hk i motorn och 183.9hk på hjulen http://www.automotorsport.se/biltester/ … 051205.pdf

Race hade jag valt CTR. som vanlig bruks bil där man vill kunna kräma på lite extra ibland. Colten. smile Colten lär väl inte häller gå sönder, dock har väl honda långt ifrån dålig livslängd också(om jag inte misstar mig)

kotra
14 februari 2010 · 9 Inlägg

Allan_ skrev:
Är på jakt efter ny bil...finns 2 jag är sugen på..

Vilken av dom 2 olika sorters bilaran hade ni valt, ? motivera gärna!

Vet att Civic Type-R går mycket bättre orginal å har bättre väghållning men saknar ju turbo vilket gör den mer svårtrimmad, å där har ju Colten en fördel...är mest prestanda jag är ute efter.. kommer lätta bilen å trimma den,dvs inget ljudanläggning eller styling!

tja jag kör runt med Honda Civic Type R 07 jag lovar att du kommer inte ångra dig!! köpte min i sommras ångrar mige inte ett dugg

Senast redigerat av kotra (14 februari 2010)

Honda Civic "Type R" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang