Baslåda i plexiglas?!

pippin
13 februari 2010 · 158 Inlägg

evilaudio skrev:

CLIFF_ skrev:
för att undvika revor på plexi så kan du sätta en på en igenomskinlig film .. funkar hur bra som helst..big_smile
och bearbetning av plexit går skitbra med en vanlig sticksåg eller tigersåg.. även cirkelsåg..big_smile
lycka till och lägg gärna upp bilder på hur det blev..

fast ja kan lova dig att man såger inte 10CM tjock plexi med varken sticksåg elle klinga.

Blev ju intressant det här. Men hur kapar man de då? acetylen big_smile haha
Måste väll gå med klinga sålänge man har en nog stor. Du får åka till ett sågverk.. tongue
Frågan är bara VARFÖR?? 1dm!! smile gratis visst men 1dm är väll ändå att ta i å om de nu är så dyrt som det påstås SÄLJ DE!

join the dark side! ... and get a free cookie.
M_icke_
13 februari 2010 · 3 466 Inlägg

pippin skrev:

evilaudio skrev:

CLIFF_ skrev:
för att undvika revor på plexi så kan du sätta en på en igenomskinlig film .. funkar hur bra som helst..big_smile
och bearbetning av plexit går skitbra med en vanlig sticksåg eller tigersåg.. även cirkelsåg..big_smile
lycka till och lägg gärna upp bilder på hur det blev..

fast ja kan lova dig att man såger inte 10CM tjock plexi med varken sticksåg elle klinga.

Blev ju intressant det här. Men hur kapar man de då? acetylen big_smile haha
Måste väll gå med klinga sålänge man har en nog stor. Du får åka till ett sågverk.. tongue
Frågan är bara VARFÖR?? 1dm!! smile gratis visst men 1dm är väll ändå att ta i å om de nu är så dyrt som det påstås SÄLJ DE!

De e nog bättre att åka till ett ställe där dom har en vattenjet..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
13 februari 2010 · 961 Inlägg

hör med tokken istället wink han e vass på plast , o han kan juh säkert kapa om d nu inte e bullshit bara denna tråd

Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
740Glt16valve
14 februari 2010 · 247 Inlägg

prylboeg skrev:

Softis skrev:
Du kan ju göra bara baffel i plexi och resten i MDF så slipper det bli så satans tungt. Min låda väger 136 kg och den är inte rolig att flytta på (och jag är grov som fan wink)

Haha fan epic me en låda på 136kg ju!
Men jao har funderat på liknande smile

ska jag ha i något riktigt tungt tar jag kranen på lastbilen den lyfter 2-3 ton big_smile till motorlyft mm är den bra big_smile bara om med ett par spänband och så har den 10,5 meter räckvid med big_smile och är man fin känslig när man styr den går de bra och lägga i baslåder med jag har inte provat men de borde inte vara några större problem big_smile

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang