jonTe skrev:
LocKtar skrev:
NissanMotorsport skrev:
hehe jaså

låter ju nice iaf

i nuläget så tänker ja köpa ett, om ingen bevisar att det är bättre med lite tyngre på turbobilar?

Ett hett tips är ju att söka lite om ämnet, finns en del=)
Vad jag har hört så, tappar du vrid med ett lättat svänghjul, men som sagt, du kommer upp i varv snabbare! sög gärna mer och bilda dej en uppfattning.
Det borde du med göra

....man tappar inte vrid med ett lättare svänghjul....därimot blir motorn känsligare för hastiga belastningsväxlingar t.ex när man släpper upp kopplingen.
Detta har att göra med att man får mindre rörlig massa som hjälper till att förflytta bilen = det är lättare att få motorstopp.
Motorns effekt/vrid förblir oförändrat.
mvh jonas

du ser, även dom sämsta brukar ha fel!
Hade för mej att det handlade nåt om lagrad energi i svänghjulet, lättade man det så tappade man vrid, men det va nog snarare så som du sa helt enkelt=)
There's no need to fear, UNDERDOG is here!