4373
Sök

nån som vet något om kenwoods basare

2 122 Inlägg
4 augusti 2005
Trådstartare
#1
har köpt en kenwood basare namnet på den är en Kenwood KFC-W300S och ska bygga en låda med basreflex rör å lite smått å gott va tror ni om den? jag har bara en bas för att det ska låta bättre än 6*9orna?
Senast redigerat av Kirre (4 augusti 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

859 Inlägg
5 augusti 2005
#2
"Verkar" vara en lättdriven bas som behöver en stor låda. Något extremt ljudtryck blir det inte tal om.

Hur bra det fungerar beror ju på dina egna krav.

/Theo


2 122 Inlägg
5 augusti 2005
Trådstartare
#3
Theo skrev:
"Verkar" vara en lättdriven bas som behöver en stor låda. Något extremt ljudtryck blir det inte tal om.

Hur bra det fungerar beror ju på dina egna krav.

/Theo

hur stor låda har tänkt bygga en på ca 55Liter räcker det eller måste den vara större?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

859 Inlägg
6 augusti 2005
#4
nardik.se lär ha något lådföslag? Gå isf. efter det.


1 634 Inlägg
6 augusti 2005
#5
Lämplig basreflexlåda 61 liter

Lämplig sluten låda 47 liter

saxat från nardik.se

Numera Saab 9-5 Aero -00

2 122 Inlägg
7 augusti 2005
Trådstartare
#6
såg det måste öka volymen på min låda en aning då smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
7 augusti 2005
Trådstartare
#7
har hittat en lådritning på 60liter gör det något om den är en liter för liten?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen


Sök