9495
Sök

Liten fundering om placering av baslåda

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 februari 2010
TT-Avant skrev:
Dark-Red skrev:
Först skulle ja vända högtalaren mot baksätet du spelar för dig o inte dom bakom dig och portarna fram också förstås och om baslådan inte tar i luckan ska det inte vara någe problem men vill du vara säker på att den inte rör sig ta o sätt kardborre under i framänden och bakänden så rör den sig inte i första taget, och ett tips är att bygga lådan så bred som det går så du får den lite tunnare

öhh..ok. det va väl lite konstiga svar dock.
Kardborre för att låda ska stå still? ja det verkar ju säkert, det är ju inte så att den kan flyga iväg ganska så bra vid tex. en krock ändå. De sitter inte sååå jäkla bra vid en rullning eller kraftig inbromsning..roll

Har du någonsin testat M3-s kardborre?
Den bettar som FAN.......en bekant hade satt fast sin baslåda med den och jag skakade på huvudet åt honom.....
Det fick jag äta upp efter att han blivit rejält påkörd bakifrån och lådan var det enda i skuffen som var kvar på samma ställe som innan......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 283 Inlägg
21 februari 2010
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
Dark-Red skrev:
Först skulle ja vända högtalaren mot baksätet du spelar för dig o inte dom bakom dig och portarna fram också förstås och om baslådan inte tar i luckan ska det inte vara någe problem men vill du vara säker på att den inte rör sig ta o sätt kardborre under i framänden och bakänden så rör den sig inte i första taget, och ett tips är att bygga lådan så bred som det går så du får den lite tunnare

Kardborre för att låda ska stå still? ja det verkar ju säkert, det är ju inte så att den kan flyga iväg ganska så bra vid tex. en krock ändå. De sitter inte sååå jäkla bra vid en rullning eller kraftig inbromsning..roll

Den bettar som FAN.......en bekant hade satt fast sin baslåda med den och jag skakade på huvudet åt honom.....
Det fick jag äta upp efter att han blivit rejält påkörd bakifrån och lådan var det enda i skuffen som var kvar på samma ställe som innan......

Frågan är om den fortfarande sitter kvar om man voltar. hmm

6 851 Inlägg
21 februari 2010
Brains skrev:
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:

Nej jag har inte testat deras kardborre..men har svårt att tänka mej att den kan hålla kvar baslådor vid större krock eller om man voltar med bilen.
Vilket som, det är inte direkt trafiksäkert med kardborreband, om man jämför med att skruva fast den i karossen på något sätt.

7 241 Inlägg
21 februari 2010
TT-Avant skrev:
Brains skrev:
Lonefox skrev:

Nej jag har inte testat deras kardborre..men har svårt att tänka mej att den kan hålla kvar baslådor vid större krock eller om man voltar med bilen.
Vilket som, det är inte direkt trafiksäkert med kardborreband, om man jämför med att skruva fast den i karossen på något sätt.

Sant sant..dock var dte ett exempel på hurpass bra den är smile

6 851 Inlägg
21 februari 2010
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
Brains skrev:

Jo alltså det är inte det att det kanske funkar för att få den stå mera still än utan, det kan jag nog hålla med om. Men jag och jag tror nog att du håller med, anser att ska man ha en baslåda i bilen så ska den sitta fast på ett vettigt sätt. Alltså inte med kardborreband,apskit eller dubbelhäftande tejp..wink Utan en baslåda skall skruvas fast ordentligt, alternativt riktiga spännband om man inte bryr sig så mycke om hur det ser ut.

7 241 Inlägg
21 februari 2010
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:

Jo alltså det är inte det att det kanske funkar för att få den stå mera still än utan, det kan jag nog hålla med om. Men jag och jag tror nog att du håller med, anser att ska man ha en baslåda i bilen så ska den sitta fast på ett vettigt sätt. Alltså inte med kardborreband,apskit eller dubbelhäftande tejp..wink Utan en baslåda skall skruvas fast ordentligt, alternativt riktiga spännband om man inte bryr sig så mycke om hur det ser ut.

Jodå. Det säger jag INTE emot utan understryker.

DÄREMOT så ÄR 3Ms kardborre såpass bra att den höll kvar en baslåda då en bil blev smälld hårt bakifrån....

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 februari 2010
TT-Avant skrev:
...anser att ska man ha en baslåda i bilen så ska den sitta fast på ett vettigt sätt. Alltså inte med kardborreband,apskit eller dubbelhäftande tejp..wink Utan en baslåda skall skruvas fast ordentligt, alternativt riktiga spännband om man inte bryr sig så mycke om hur det ser ut.

Vad är det här nu då!? Går att få det snyggt med spännband också hörru! Man får bara vara lite kreativ och gömma dom. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/773350_6jtndk.jpg

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök