6345
Sök

Köpråd: Saab 9000 cse 2,3 turbo steg3 -92

59 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Jag vill bara säga att jag är grymt tacksam för alla svart och tipps. Verkligen jätte stort tack. Hoppas på mera tips och råd smile

888 Inlägg
21 februari 2010
Som sagt kolla på en annan bil nyare än 1994. Finns många på blocket.

59 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
JAg skrev såhära till han:

Bara i år har bilen haft 3 ägare det borde om något säga att det är något fel på bilen? Eller?

Okej vad för verksta då? Vart har du mappat bilen. för folk säger med ett LH styrsystem så har en steg 3 250hk inte mer

Såhära säger folk:

Att man inte ska ha pysventil på en saab stämmer. En saab har en magnetventil som styr laddtrycket. Så hade bilen varit ok hade den haft fungerande MV(magnetventil). Pyser man upp laddtrycket så får man inte bara mer hästar(knappt det) utan man kan även få dyra motorras på grund av för lite soppa.

Klart man måste fråga. när man får höra sånt hära. =/

Hans svar till miig blev följande:

Den har hoppat mellan folk som enbart gör affärer med bilar och han som ägde den sist är bilmekaniker.Jag har som sagt alla papper.Bara för att den har varit hos många betyder inte att det är fel på den.tvärtom det är fler som lagt pengar på den.Och är du inte intresserad av den så har jag andra köpare på den.Jag säljer den för jag har ingen användning för en bil me sånt drag när jag har 3barn.Ska köpa en nyare och större bil./mvh

59 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Nu skrev ahn såhära:

Det sitter 2,5tum sen katt sen 2,5tum hela vägen.Jag är inte så haj på bilar men jag litar på kvittona som är från saab.Därför kan jag inte ge något 100%svar på allt som rör bilen.Om jag behåller bilen så lämnar jag in den till bt-racing så fixar dom hela bilen och då ger den ut 330-360hk och ger mig besiktnigsgaranti för 9000kr sen kan du köpa den för ca 35000kr om du vill

8 928 Inlägg
21 februari 2010
Tråd rensad på chattinlägg ta dessa via PM eller andra mer lämpliga prg.

Fotograf på Tierp iDag

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 februari 2010
_Turbo skrev:
Nu skrev ahn såhära:

Det sitter 2,5tum sen katt sen 2,5tum hela vägen.Jag är inte så haj på bilar men jag litar på kvittona som är från saab.Därför kan jag inte ge något 100%svar på allt som rör bilen.Om jag behåller bilen så lämnar jag in den till bt-racing så fixar dom hela bilen och då ger den ut 330-360hk och ger mig besiktnigsgaranti för 9000kr sen kan du köpa den för ca 35000kr om du vill

Det där lät ju onekligen jävligt mysko. Först så säger han mer eller mindre; "Ifall du inte vill bli assfucked så har jag andra som gärna tar det upp i den mörka grottan" sen så att det ska vara 2,5" downpipe på en påstått steg 3-trimmad turbobil.. Om hela avgaset är bytt, varför sitter det inte 3" downpipe?

Finns fler frågor som ifrågasätter hela bilen enligt mig, om han nu ska ha/har barn och familj och ska köpa nyare, större bil; varför lämna in den till en trimfirma för en jävla massa jobb/pengar och sen försöka sälja? Det lär ju kosta ungefär det han säger att du kan köpa den för sen om han ska ha ut 360 hk. Men men.

"When innovation meets passion!"

Hemlös
321 Inlägg
21 februari 2010
_Turbo skrev:
Hej.

Jag har lite funderingar.  jag ska köpa en Saab 9000 cse 2,3 turbo steg3 -92.
Jag funderar lite över om orginal motor och växelåda håller med steg 3.?
växelådan är bytt  ifrån automat till manuel på saab.
Jag undrar om dom säger nått om det när bilen ska  besiktas?
ny turbo,koppling. Den ska vara mappad efter den blev steg 3 chippad
Det sitter en pysventil på bilen. Jag undrar om det är nått speciellt man ska tänka på eller kolla efter?
På denna modell av bil? Ägaren säger att höger spindelled måste byttas innan den ska besiktas nästa gång. Är det svårt att bytta den? Tack på förhand

Original låda håller inte om man ska dra en Sävsjö 612 iallafall... smile Iallafall inte om man gasar lite.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

59 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
CruiZin skrev:
_Turbo skrev:
Hej.

Jag har lite funderingar.  jag ska köpa en Saab 9000 cse 2,3 turbo steg3 -92.
Jag funderar lite över om orginal motor och växelåda håller med steg 3.?
växelådan är bytt  ifrån automat till manuel på saab.
Jag undrar om dom säger nått om det när bilen ska  besiktas?
ny turbo,koppling. Den ska vara mappad efter den blev steg 3 chippad
Det sitter en pysventil på bilen. Jag undrar om det är nått speciellt man ska tänka på eller kolla efter?
På denna modell av bil? Ägaren säger att höger spindelled måste byttas innan den ska besiktas nästa gång. Är det svårt att bytta den? Tack på förhand

Original låda håller inte om man ska dra en Sävsjö 612 iallafall... smile Iallafall inte om man gasar lite.

Rolig kille:) Tänkte mest ha den och köra ifrån folk. skulle helst vilja ha en bil på 350-400hk

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 februari 2010
jag skulle endå som jag skrev tidigare köpa en 9000 fån -94 eller nyare. Dock om du ska mosa på så pass mycket, ska du passa på och byta diffen, och förstärka lådan, så man minskar lådras smile men gå in och kolla på www.maptun.se där ser du lite om hur du kan trimma upp den smile

59 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
jag skulle endå som jag skrev tidigare köpa en 9000 fån -94 eller nyare. Dock om du ska mosa på så pass mycket, ska du passa på och byta diffen, och förstärka lådan, så man minskar lådras smile men gå in och kolla på www.maptun.se där ser du lite om hur du kan trimma upp den smile

Oki. ska kolla smile

59 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Tänkt kanske köpa den hära.

nån som vet vad felet på bilen kva vara?

http://www.blocket.se/dalarna/740_turbo … 11&w=3

5 710 Inlägg
23 februari 2010
Osar som sagt skumt som hejsan......mappa en bil som är chippad hmm, pysventil mm mm.
Uppenbart att försäljaren inte har koll, jag råder dig till att köpa en annan bil.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

59 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Osar som sagt skumt som hejsan......mappa en bil som är chippad hmm, pysventil mm mm.
Uppenbart att försäljaren inte har koll, jag råder dig till att köpa en annan bil.

mvh Jonas

Okeej tack. han säger att han ska ha 12 som den är idag. men den ska besiktas nu i veckan. Då ska ha höja bilen till 17 tusen:S Skum kille.

956 Inlägg
23 februari 2010
Jag skulle inte köpa den. Det räcker med att höra ordet "pysventil" så är det bara att leta vidare.

Den du kollade på kostade 12 000kr, så antar att de är i den klassen du letar.

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9000 … 14&w=3

Jag skulle satsat på en sådan. En 9000 A50, mycket utrustning. Kanske inte just den där. Men att hitta en runt de pengarna du vill lägga är ganska svårt. Man måste upp lite för att hitta en A50.

Sök