1537
Sök

2 slutsteg men 1 strömkabel

Sierrafreaket
56 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
som rubrik lyder..
jag har ett slutsteg kopplat till skuffen just nu i bilen,  och fick ett erbjudande att köpa en baslåda + steg, men har ingen lust att dra en till strömkabel bak till skuffen, kan jag dra en ny strömkabel från mitt gamla stegs ingång och sen vidare till nya stegets ingång?

har ju säkrat stömkabeln till gamla steget, kanske jag måste säkra mellan stegen?

här är en bild (mästare i paint) på hur jag menar, svarta 4kanterna är dom såkallade stegen:D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/94760/866205_e1fqso.jpg

driving my sierra sideways like its supposed to!

1 653 Inlägg
24 februari 2010
köp ett powerblock.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sierrafreaket
56 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Thullen skrev:
köp ett powerblock.

powerblock? är det samma sak som Distributionsblock?big_smile

30 Inlägg
24 februari 2010
Hej!

Du köper ett Strömfördelningsblock, finns te,x på biltema om du vill ha billig variant.
Kopplar in din pluskabel i den och så kan du använda hela 4 slutsteg sen om du vill.

(Powerblock. Isolerat. 1 ingång för max. 35 mm². 4 utgångar för max. 8 mm² kabel. Guldpläterat, dubbelt. Mått: 63 x 90 x 26 mm)
Kostar dig hela 79,90 på biltema.

Mvh Robert

Sierrafreaket
56 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
MatsTic skrev:
Hej!

Du köper ett Strömfördelningsblock, finns te,x på biltema om du vill ha billig variant.
Kopplar in din pluskabel i den och så kan du använda hela 4 slutsteg sen om du vill.

(Powerblock. Isolerat. 1 ingång för max. 35 mm². 4 utgångar för max. 8 mm² kabel. Guldpläterat, dubbelt. Mått: 63 x 90 x 26 mm)

Mvh Robert

Tackar, har ändå svängarna förbi biltema imorgon, så det blir perfekt tongue

30 Inlägg
24 februari 2010
Emeizter skrev:
MatsTic skrev:
Hej!

Mvh Robert

Ingen fara!
bara kul att hjälpa till.
Mvh

4 005 Inlägg
24 februari 2010
MatsTic skrev:
Emeizter skrev:
MatsTic skrev:
Hej!

Mvh Robert

Ingen fara!
bara kul att hjälpa till.
Mvh

mmm fungerar bra. Köp helst ett med egna säkringar på varje utgång alternativt sätt en hängsäkring till varje slutsteg med, blir så tråkigt när ström vandrar fel sad

Sierrafreaket
56 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Sådär nu har jag inhandlat säkringshållare och powerblock:) provspela lite, är inte riktigt nöjd men hann inte justera slutstegen riktigt.. men tack för alla svar ! big_smile

372 Inlägg
25 februari 2010
Jag skulle undrat vad du hade för storlek på den kabeln du har dragit, samt vilka slutsteg du hade tänkt driva för att på såsätt få redapå ifall din strömkabel är tillräckligt grov till bägge slutstegen.

Sök