saab aero viggen vinge?

Securityguard
3 maj 2007 · 22 Inlägg

Någon som vet om det är mycket jobb med att sätta ditt en viggen vinge iställe för orginal aero vingen? tacksam för hjälp!

Braather (none)
3 maj 2007 · 1 725 Inlägg

Securityguard skrev:
Någon som vet om det är mycket jobb med att sätta ditt en viggen vinge iställe för orginal aero vingen? tacksam för hjälp!

Hej!

jag har haft en turbo vinge på min bil från allra första början. Sen bytte jag upp mig till Aero vingen och sist men inte minst till en viggen vinge, som jag har nu.

Om du har en turbovinge som orginal så har du tre hål från den som går igenom bagageluckan. Och om man då sätter dit en Aero vinge så blir det ju ett hål till övers som syns, det i mitten. De håller är ganska litet och går väldigt lätt att plugga igen med en liten plugg eller en saab pins som du kan täta med rörtejp (Pinsen finns på www.stcs.nu att köpa)

Om man sätter dit en viggen vinge som är helt komplett, med dess under och över vinge, så kommer denna unde vinge täcka alla hål..Man ser alltså inget. Men den fäster i samma hål som från Aeron, de i kanterna och inte de i mitten som då blir över lika så här på viggen.
Viggen vingen sitter även fast längs med sidan av vingen..alltså under till och i bagage luckans kanter, som slags klipps som håller fast vingen i de yttersta delen av vingen.

(att sätta dit en Aero vinge tar i princip lika lång tid som en viggen vinge...ca 25-30 min, och då tar man en god tid på sig med den tiden)

Hoppas du fick lite mer info om detta..
Om du vill ha mer hjälp så skriv till min gästbok smile

//Jonas

Senast redigerat av Braather (3 maj 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
keffy89 Saab
3 juli 2008 · 344 Inlägg

Hur gör man med antennen? Man måste flytta den va? föra tt sätta dit en viggen vinge!

Matte765
24 februari 2010 · 6 Inlägg

Braather skrev:

Securityguard skrev:
Någon som vet om det är mycket jobb med att sätta ditt en viggen vinge iställe för orginal aero vingen? tacksam för hjälp!

Hej!

jag har haft en turbo vinge på min bil från allra första början. Sen bytte jag upp mig till Aero vingen och sist men inte minst till en viggen vinge, som jag har nu.

Om du har en turbovinge som orginal så har du tre hål från den som går igenom bagageluckan. Och om man då sätter dit en Aero vinge så blir det ju ett hål till övers som syns, det i mitten. De håller är ganska litet och går väldigt lätt att plugga igen med en liten plugg eller en saab pins som du kan täta med rörtejp (Pinsen finns på www.stcs.nu att köpa)

Om man sätter dit en viggen vinge som är helt komplett, med dess under och över vinge, så kommer denna unde vinge täcka alla hål..Man ser alltså inget. Men den fäster i samma hål som från Aeron, de i kanterna och inte de i mitten som då blir över lika så här på viggen.
Viggen vingen sitter även fast längs med sidan av vingen..alltså under till och i bagage luckans kanter, som slags klipps som håller fast vingen i de yttersta delen av vingen.

(att sätta dit en Aero vinge tar i princip lika lång tid som en viggen vinge...ca 25-30 min, och då tar man en god tid på sig med den tiden)

Hoppas du fick lite mer info om detta..
Om du vill ha mer hjälp så skriv till min gästbok smile

//Jonas

Var fick du tag i din viggenvinge?

Bjork OEM <3
25 februari 2010 · 6 957 Inlägg

Å sicken bump tongue

En viggenvinge är en raritet, man har tur om man hittar en..jag ägde faktiskt 2st ett tag men sålde den ena tongue Mitt tips: stcs.nu och blocket, beg. med andra ord, leta på skrotar.

Och var beredd på att få betala för den.

Mvh

OEM <3
Braather (none)
28 februari 2010 · 1 725 Inlägg

Matte765 skrev:

Braather skrev:

Securityguard skrev:
Någon som vet om det är mycket jobb med att sätta ditt en viggen vinge iställe för orginal aero vingen? tacksam för hjälp!

Hej!

jag har haft en turbo vinge på min bil från allra första början. Sen bytte jag upp mig till Aero vingen och sist men inte minst till en viggen vinge, som jag har nu.

Om du har en turbovinge som orginal så har du tre hål från den som går igenom bagageluckan. Och om man då sätter dit en Aero vinge så blir det ju ett hål till övers som syns, det i mitten. De håller är ganska litet och går väldigt lätt att plugga igen med en liten plugg eller en saab pins som du kan täta med rörtejp (Pinsen finns på www.stcs.nu att köpa)

Om man sätter dit en viggen vinge som är helt komplett, med dess under och över vinge, så kommer denna unde vinge täcka alla hål..Man ser alltså inget. Men den fäster i samma hål som från Aeron, de i kanterna och inte de i mitten som då blir över lika så här på viggen.
Viggen vingen sitter även fast längs med sidan av vingen..alltså under till och i bagage luckans kanter, som slags klipps som håller fast vingen i de yttersta delen av vingen.

(att sätta dit en Aero vinge tar i princip lika lång tid som en viggen vinge...ca 25-30 min, och då tar man en god tid på sig med den tiden)

Hoppas du fick lite mer info om detta..
Om du vill ha mer hjälp så skriv till min gästbok smile

//Jonas

Var fick du tag i din viggenvinge?

Jag sålde viggen vingar förr. Verkar som att det fortf. är stort efterkrav på dom.

--Lev i går som det vore i morgon--
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang