borttagning utav emblem?!

Etingelholm
16 december 2008 · 979 Inlägg

Ja ska rensa bakluckan på emblem. Få bort skiten e inga problem, men hur fasen tar man bort de där svarta klibbiga som sitter kvar på bakluckan sen? De e som svart tjockt jävla limm lr nått. Hur tas de enklast bort?

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
16 december 2008 · 2 252 Inlägg

med en tvättsvamp o diskmedel sen gnugga utav fan

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Jockefors
16 december 2008 · 961 Inlägg

värmepistol brukar va enkelt o använda , limmet brukar följa med då

Pure DieselPower
AudiTQ-90
16 december 2008 · 273 Inlägg

ta en fiskelina och såga dig igenom ( alltså medans emblemet sitter där .. följer klistret med emblemet...

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
Etingelholm
16 december 2008 · 979 Inlägg

ja funderade först på att ta bort emblemet & sedan använda hårfön & pilla bort det. Men de med fiskeline & sedan gno utav helvete kasnke vore ngt? Hoppas bara de inte blir massa fula märken efter, men de ska nog gå å polera bort isåfall kasnke?!

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
_Plutten_
16 december 2008 · 66 Inlägg

mycket går att polera bort!! värm lite lätt å gnugga med tummen! det brukar funka bra och sen lite polering

AudiTQ-90
16 december 2008 · 273 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
ja funderade först på att ta bort emblemet & sedan använda hårfön & pilla bort det. Men de med fiskeline & sedan gno utav helvete kasnke vore ngt? Hoppas bara de inte blir massa fula märken efter, men de ska nog gå å polera bort isåfall kasnke?!

gjorde jag på min audi .. på bagage luckan och det blev inga repor efter det iaf.

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
16 december 2008 · 5 650 Inlägg

finns ju även bättrings färg och köpa såbig_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
S4_Sterling
18 december 2008 · 158 Inlägg

skaffa en kolatrissa som du sätter på tex skruvdragaren,finns på de flesta järnahandlar mm , sen e de bara  o nöta bort klistret, går väldigt fort o skadar inte lacken ett dugg.

Deutsch-style
18 december 2008 · 379 Inlägg

jag gjorde som så jag slet bort mit emblem på bagaluckan så blev de fula limmet kvar men de va superlätt att lösa ta ba någon slags alkohol som tur hade jag en dunk spolarvätska i baggushen.en trasa o polera lätt bort enkelt o fint

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Emilius Avstängd
18 december 2008 · 1 714 Inlägg

ntcbmw skrev:
skaffa en kolatrissa som du sätter på tex skruvdragaren,finns på de flesta järnahandlar mm , sen e de bara  o nöta bort klistret, går väldigt fort o skadar inte lacken ett dugg.

detta är antagligen bästa alternativet.
kolatrissa används på lackverkstäder för att ta bort just limrester på lackade ytor.

går väl att ta thinner och gno lite iofs

AudiTQ-90
18 december 2008 · 273 Inlägg

Emilius skrev:

ntcbmw skrev:
skaffa en kolatrissa som du sätter på tex skruvdragaren,finns på de flesta järnahandlar mm , sen e de bara  o nöta bort klistret, går väldigt fort o skadar inte lacken ett dugg.

detta är antagligen bästa alternativet.
kolatrissa används på lackverkstäder för att ta bort just limrester på lackade ytor.

går väl att ta thinner och gno lite iofs

varför det då man kan ta en fiske lina o "såga" sig igenom .. limmet följer med emblemet och kvar blir ingenting... förutom blank o fin färg smile

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
MaxR
19 december 2008 · 98 Inlägg

ntcbmw skrev:
skaffa en kolatrissa som du sätter på tex skruvdragaren,finns på de flesta järnahandlar mm , sen e de bara  o nöta bort klistret, går väldigt fort o skadar inte lacken ett dugg.

även kallad vaniljpuck. smile

Ronja016
28 februari 2010 · 31 Inlägg

Lite gammal tråd men hoppas det går bra att jag frågar i den ändå! Är helt ny på detta, sitter alla modell emblem med klister? Inga märken som har satt fast sina med hål i plåten?

Germax
1 mars 2010 · 12 086 Inlägg

Jag har tagit bort emblemen på 2 sierror, bland annat en grå.
Det vart nyansskillnader i båsa fallen. Så även fast man fick bort allt kladd och man polerat så stog de lik förbannat Sierra 2.0 CLX tongue

sir_daniel www.kudoz.se
1 mars 2010 · 3 802 Inlägg

nej, vissa märken sitter med pluggar genom plåten, enklaste sättet o titta om du inte vill börja riva loss det och bli less när du får loss det är att kolla hur det ser ut på insidan (om det går)

finns ett gäng bra limbortagningsmedel man kan använda sig av. kan rekomendera biltemas "labeloff" luktar gott också smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang