6858
Sök

Fråga angående Länsförsäkringar

herr
321 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Hej,
Ställde av bilen i fredags via transportstyrelsen, och ringde till mitt försäkringsbolag (Länsförsäkringar) och talade om det för dem. Iom att jag har haft autogiro som betalningssätt drogs premien natten till idag, 1/3 -10, och jag undrar nu när jag får tillbaks pengarna jag betalat in för mycket.
Jag vet att jag lätt skulle kunna ta reda på det genom att ringa, men provade nyss och det var typ 15 st före mig i kö så det känns inte så lockande...

Någon som har tidigare erfarenheter angående detta?

Tack på förhand
// Björn

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 mars 2010
När jag varit med om detta, me just läns, så fick ja ett utbetalningskort och fick vandra till banken o lösa in skiten. Allting gick per automatik iaf. De ser att du inte har någon bil längre och ger tillbax cashen inom nån vecka.
Numera skickas nog dessutom pengarna in på kontot igen

herr
321 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
ok, tack för svar,
iom att jag har autogiro så har dom väl mina kontouppgifter redan så det sker väl säkert automatiskt isf, tänkte bara att det vore drygt om jag fick vänta till slutet av månaden då skälet till att jag ställer av bilen är att jag har snålt i börsen denna månad och har använding för försäkringspengarna till annat, mat tex.

463 Inlägg
1 mars 2010
Du kommer nog få dem vid nästa dragning så att säga, så prova att ringa till dem och hör om du kan få tidigare.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
1 mars 2010
Brukar lösa sig inom några dagar.

Med trygghansa har det hänt mig när jag ställt av en bil och haft en annan så har dom "kvittat" summan så har det inte dykt upp en räkning månaden efter. dvs dom tog pengarna förskott för andra bilen.

Bara vänta.. eller ringa o tjata.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 079 Inlägg
1 mars 2010
med länsförsäkringar så sätter de tillbaka överskjutande belopp på ditt konto de drar ifrån. Kan ta några dagar/en vecka eller så.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 mars 2010
bjornt skrev:
ok, tack för svar,
iom att jag har autogiro så har dom väl mina kontouppgifter redan så det sker väl säkert automatiskt isf, tänkte bara att det vore drygt om jag fick vänta till slutet av månaden då skälet till att jag ställer av bilen är att jag har snålt i börsen denna månad och har använding för försäkringspengarna till annat, mat tex.

Nä jag har då inte varit med om att behöva vänta till månadens slut eller dylikt, vågar inte säga exakt tid, men räkna upp till 10 arbetsdagar i alla fall

Sök