3315
Sök

Hjälp!! snön rasade ner på min kompis bil (jag körde den)

714 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Hej, jag var hos min kompis och han bor mitt ute i skogen, så behövde han och jag lite saker i hans skjul. Så jag parkerade där utanför och gick in i ladan å pysslade lite. sen hörde jag värdens ras...jag trodde seriöst jorden var på väg att gå under, laden är av modell STOOOOOOR. iaf gick ja ut till bilen och kliade mig i huvudet och tänkte "hur fan ska jag få ut bilen nu" Så jag öppna dörren och kollade läget...fick då se att hela ruten är intryckt, taket är intryckt lika så motorhuven. Gick hem till vännen och berättade den dåliga nyheten.
Nu till saken är att det är körförbud på bilen (utebliven besiktning) men påställd och fullförsäkring.
Och det är inte han som äger ladan...vad tror ni kommer hända ?? bilen ifråga är en renault clio 99
Och jag körde aldrig bilen på allmän väg om det har någon betydelse, hans pappa som äger vägen till hans hus.

sad

4 005 Inlägg
8 mars 2010
Nurminen_ skrev:
Hej, jag var hos min kompis och han bor mitt ute i skogen, så behövde han och jag lite saker i hans skjul. Så jag parkerade där utanför och gick in i ladan å pysslade lite. sen hörde jag värdens ras...jag trodde seriöst jorden var på väg att gå under, laden är av modell STOOOOOOR. iaf gick ja ut till bilen och kliade mig i huvudet och tänkte "hur fan ska jag få ut bilen nu" Så jag öppna dörren och kollade läget...fick då se att hela ruten är intryckt, taket är intryckt lika så motorhuven. Gick hem till vännen och berättade den dåliga nyheten.
Nu till saken är att det är körförbud på bilen (utebliven besiktning) men påställd och fullförsäkring.
Och det är inte han som äger ladan...vad tror ni kommer hända ?? bilen ifråga är en renault clio 99
Och jag körde aldrig bilen på allmän väg om det har någon betydelse, hans pappa som äger vägen till hans hus.

sad

Har ni ringt försäkringsbolaget?

Smart o köra en bil med körförbud!

597 Inlägg
8 mars 2010
Försäkringen borde väll gälla då bilen var parkerad vid olyckstillfället.

5 198 Inlägg
8 mars 2010
ladans ägare har ju skyldihet att se till så inte snön rasar.. men vettefan vad som gäller på privat mark

NissanMotorsport
8 mars 2010
Spelar ju ingen roll om den har körförbud, ni hade ju lika gärna kunnat bogsera den dit på släpvagn..

5 198 Inlägg
8 mars 2010
det viktigaste är ju att den är helförsäkrad

321 Inlägg
8 mars 2010
linuslinje skrev:
Nurminen_ skrev:

sad

Ja vad smart jag körde hela 50 meter, de kanske skulle komma en bil och köra på mig. Desutem var den besiktad med några 2or (men ombesiktningstiden hade gått ur) som tex trasigt regljus, och ett varselljus. det kunde ju faktist göra så den andra bilen tog mig för en motorcykel...sen var det på dagen med. kryp tillbaka dit du kom ifrån big_smile

Mr. AUDI !
642 Inlägg
8 mars 2010
linuslinje skrev:
Nurminen_ skrev:

sad

Så du menar att du bogserar en bil med körförbud till besiktning då?
Du får flytta din bil korta sträckor, sen e de upp till dig om farbror blå stannar dig, din försäkring gäller oavsett.. cool

Four Rings To Rule Them All!

1337
1 343 Inlägg
8 mars 2010
"force majeure"

Står längst ner på pappret i det finstilta..
Inga försäkringsbolag täcker detta.
Och de kan med enkelhet få det till force majeure också.
Så klappa dom snällt så kanske dom är snälla.

I'm not a fighter, I'm a lover!

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 mars 2010
Fastighetsägarens ansvar.

Som fastighetsägare är man skyldig att se till att snö eller annat inte kan rasa på personer eller annans egendom runtom sin fastighet.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

714 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Jadu, i får se imorgon vad som händer, tur att det inte rammlade ner på fadern och dotte´rn som gick förbi ladan 10 minuter inan med pulka smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 mars 2010
Ja. Takras är ju något som funnits sedan första taket byggdes. Inget nytt för i år har jag hört.

Går inte skylla på fastighetsägaren alla gånger. Kan fastighetsägare bli stämd för andras uppenbara dumhet skulle ingen våga äga en bräda längre.

Okej om man vaknat upp ur en lång koma och tappat känseln och synen men då kör man nog inte bil.

Oss andra kan det inte ha undgått att det snöat ovanligt mycket och sedan blivit töväder och blir man någon gång osäker på hur tyngdlagen fungerar så testa hoppa och se vad som händer.

Uppenbar vårdslöshet kan göra att försäkringen inte gäller.

Järnvägsövergångar och bredvid aktiva vulkaner är väl 2 till exempel man automatiskt ska inse som dålig parkeringsplats.

Ursäkta viss ironi tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

714 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Ja. Takras är ju något som funnits sedan första taket byggdes. Inget nytt för i år har jag hört.

Går inte skylla på fastighetsägaren alla gånger. Kan fastighetsägare bli stämd för andras uppenbara dumhet skulle ingen våga äga en bräda längre.

Okej om man vaknat upp ur en lång koma och tappat känseln och synen men då kör man nog inte bil.

Oss andra kan det inte ha undgått att det snöat ovanligt mycket och sedan blivit töväder och blir man någon gång osäker på hur tyngdlagen fungerar så testa hoppa och se vad som händer.

Järnvägsövergångar och bredvid aktiva vulkaner är väl 2 till exempel man automatiskt ska inse som dålig parkeringsplats.

JAAAA där satt den sa till min kompis när jag skriv inlägget här "nu kommer det komma nån i**** och skruva du får skylla dig själv hur kan man parkera under ett tak med snö på bla bla bla" visst fan hade jag rätt. ganska otroligt att det exakt ALLTID ska komma en person som dig på alla dessa forum, när jag ser sådana som dig skriva får jag en konstig känsla i magen, ungefär som att jag skulle vilja spy i ditt ansikte smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 mars 2010
Nurminen_ skrev:
Martin 9-3 skrev:

JAAAA där satt den sa till min kompis när jag skriv inlägget här "nu kommer det komma nån i**** och skruva du får skylla dig själv hur kan man parkera under ett tak med snö på bla bla bla" visst fan hade jag rätt. ganska otroligt att det exakt ALLTID ska komma en person som dig på alla dessa forum, när jag ser sådana som dig skriva får jag en konstig känsla i magen, ungefär som att jag skulle vilja spy i ditt ansikte smile

Gjort är gjort och misstag gör alla, men ligger det inte något i vad han skriver?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

714 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
nja faktist inte han var inte där och vet desutom inte hur det ser ut. går förövrigt bara en väg förbi ladanmed från huset med. kunde lika gärna rasa när man körde där. vad ska man göra då ? kanske köra igenom skogen.och desutom skulle jag bara in en liten snabbis.var ren otur bara, så dum är jag inte att ja skulle parkera en längre tid. så ja håller inte med han ett skit.

714 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Så där han pratade med dom idag. en bärgare komer och hämtar bilen idag och den ska in på en plåt verkstad. men eftersom taket är intryckt 10 cm. motorhuven likaså. och framrutan intryckt så lär dom väl inte laga det va ?.  bilen har gått 10.000 mil bara desutom.

4 005 Inlägg
9 mars 2010
Nurminen_ skrev:
Så där han pratade med dom idag. en bärgare komer och hämtar bilen idag och den ska in på en plåt verkstad. men eftersom taket är intryckt 10 cm. motorhuven likaså. och framrutan intryckt så lär dom väl inte laga det va ?.  bilen har gått 10.000 mil bara desutom.

Om du är lika otrevlig mot försäkringsbolaget som du är här så lär din kompis inte få något.

Sök