Basport genom hatthylla??

Freddy_Fish
3 mars 2010 · 268 Inlägg

M_icke_ skrev:
Den här "proffsbyggda lådan", det är inte bara en vanlig färdig fabriksbyggd låda?
Isf är risken ganska stor att den har helt fel volym och avstämning till din bil..

Nej, det är ingen fabrikslåda, har fått info att den är byggd av en seriös kille, så jag är ganska säker på att den är räknad på och så.  inte direkt nåt fuskbygge heller, 22mm plywood å limmat i skarvarna.

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
Volvo V70N (2001)
M_icke_
4 mars 2010 · 3 466 Inlägg

Freddy_Fish skrev:

M_icke_ skrev:
Den här "proffsbyggda lådan", det är inte bara en vanlig färdig fabriksbyggd låda?
Isf är risken ganska stor att den har helt fel volym och avstämning till din bil..

Nej, det är ingen fabrikslåda, har fått info att den är byggd av en seriös kille, så jag är ganska säker på att den är räknad på och så.  inte direkt nåt fuskbygge heller, 22mm plywood å limmat i skarvarna.

Känner du han som byggde den?

Finns många som slänger ihop lådor och säger till folk att dom är noga uträknade..
Den kan vara fuskbygge fast det är 22mm och limmat.. Jag antar att du menar spånskiva och inte plywood..

Om lådan nu skulle vara proffsbyggd av en duktig kille behöver inte det betyda att avstämningen är rätt för din bil ändå.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Freddy_Fish
4 mars 2010 · 268 Inlägg

M_icke_ skrev:

Freddy_Fish skrev:

M_icke_ skrev:
Den här "proffsbyggda lådan", det är inte bara en vanlig färdig fabriksbyggd låda?
Isf är risken ganska stor att den har helt fel volym och avstämning till din bil..

Nej, det är ingen fabrikslåda, har fått info att den är byggd av en seriös kille, så jag är ganska säker på att den är räknad på och så.  inte direkt nåt fuskbygge heller, 22mm plywood å limmat i skarvarna.

Känner du han som byggde den?

Finns många som slänger ihop lådor och säger till folk att dom är noga uträknade..
Den kan vara fuskbygge fast det är 22mm och limmat.. Jag antar att du menar spånskiva och inte plywood..

Om lådan nu skulle vara proffsbyggd av en duktig kille behöver inte det betyda att avstämningen är rätt för din bil ändå.

Nej, jag köpte den av en som köpt den av han som byggt den.  jojo, det är ju sant men denna är bra byggd iaf, vet inte hur det ligger till riktigt, men det sitter Exodus logga på insidan av plexiglasen i den, vet inte om dom bygger lådor?

Nej, men den går precis in i min bil så det verkar nästan som det är tänkt att den ska vara i en S70..

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo V70N (2001)
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Rickard-v
5 mars 2010 · 2 665 Inlägg

2rör utan låda. Låter konstigt!  Varför? Hur tänkte du göra avstämningen?

Senast redigerat av Rickard-v (5 mars 2010)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Freddy_Fish
9 mars 2010 · 268 Inlägg

Freddy_Fish skrev:

M_icke_ skrev:

Freddy_Fish skrev:

Nej, det är ingen fabrikslåda, har fått info att den är byggd av en seriös kille, så jag är ganska säker på att den är räknad på och så.  inte direkt nåt fuskbygge heller, 22mm plywood å limmat i skarvarna.

Känner du han som byggde den?

Finns många som slänger ihop lådor och säger till folk att dom är noga uträknade..
Den kan vara fuskbygge fast det är 22mm och limmat.. Jag antar att du menar spånskiva och inte plywood..

Om lådan nu skulle vara proffsbyggd av en duktig kille behöver inte det betyda att avstämningen är rätt för din bil ändå.

Nej, jag köpte den av en som köpt den av han som byggt den.  jojo, det är ju sant men denna är bra byggd iaf, vet inte hur det ligger till riktigt, men det sitter Exodus logga på insidan av plexiglasen i den, vet inte om dom bygger lådor?

Nej, men den går precis in i min bil så det verkar nästan som det är tänkt att den ska vara i en S70..

Har kollat lite nu och lådan är byggd av Exydos car audio.

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo V70N (2001)
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang