5331
Sök

Var koppla remoten när man har en "antennförstärkare"?

542 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Har bytt originalstereon till en cd-spelare. Om för att få mottagning på radion behövde jag en adapter som ger ström till antennen och använder el-antenn uttaget på stereon.

Men nu vill jag koppla in mina slutsteg och baslådan och undrar var jag sätter remote-kabeln? Då el-antenn platsen på stereon är upptagen...

3 295 Inlägg
2 januari 2008
sätt remoten på den avsedda kabeln i kontakten till stereon.. det brukar finnas en färdig Remote utgång från stereon.. blå brukar den vara. annars så kopplar du remoten till steget via tändningsmatning till stereon..

1 142 Inlägg
2 januari 2008
koppla remoten till baklyset istället snabbt och enkelt men berätta inte för någon för det är äkta epa koppling

1 161 Inlägg
2 januari 2008
snoddas skrev:
koppla remoten till baklyset istället snabbt och enkelt men berätta inte för någon för det är äkta epa koppling

hehe så har jag smile
de fungerar bra som fan..

annars så kan du dra direkt ström o sätta en brytare på bara så kan du stänga av basen om du (mot all förmodan) tröttnar på den smile

6 851 Inlägg
2 januari 2008
Hur många steg har du? du kan ta och skarva den kabel som går till elantennen. Eller så skaffar du ett relä med inbyggd diod och kopplar in din remot till, sedan kan du belasta den till nästan det obegränsade med extra remot styrningar.

542 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Hur många steg har du? du kan ta och skarva den kabel som går till elantennen. Eller så skaffar du ett relä med inbyggd diod och kopplar in din remot till, sedan kan du belasta den till nästan det obegränsade med extra remot styrningar.

Har nu antenn-förstärkaren inkopplad på el-antenn uttaget för att ha lite radio i bilen. Nu ska jag skruva i steget till basen och behöver en remote-signal.

Hur skarvar jag remoten på lättaste sätt? Vill ogärna klippa av kabeln som går mellan antennförstärkare och iso-kontakten.

542 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:

Ska bygga in slutstegen i bagaget i bilen och kommer installera in två elfläktar som ska starta när remoten startar slutstegen.

Kan man använda ett sånt relä som TT-Avant nämner och var köper man ett sånt?
Inte minst hur gör jag för att fixa denna installation?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
24 mars 2010
Jag körde relästyrt i min förra bil då remouten styrde 2 steg + 2st elantenner, jag körde bara med ett vanligt extraljus relä... (som man kan köpa nästan var som) funkade fint... matningströmmen till relät tog jag från en ledig säkrad utgång i min säkringsdosa till slutstegen...

542 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Xoff skrev:
Jag körde relästyrt i min förra bil då remouten styrde 2 steg + 2st elantenner, jag körde bara med ett vanligt extraljus relä... (som man kan köpa nästan var som) funkade fint... matningströmmen till relät tog jag från en ledig säkrad utgång i min säkringsdosa till slutstegen...

Du har inget kopplingsschema på detta?

1 207 Inlägg
24 mars 2010
snoddas skrev:

Hehe.. Så har även "en kompis"...erhm... gjort på sin förra bil. tongue

Sök