Billig bra gps med norden kartor för ca 1500-2000kr tips!?

TUmTaSS
27 mars 2010 · 80 Inlägg

Jo som topic.. kör mycket i jobbet å tänkte nu köpa en gps men vet inte va jag ska ha.. har tittat på tomtom, garmin, navigon men vilken är bäst i dom "lägre" klasserna alltså mellan 1500kr å 2000kr kan vara någon hundring dyrare eller billigare så klart..vill bara ha en som funkar å som visar hyffsat rätt. tacksam för svar!

hest
27 mars 2010 · 181 Inlägg

Har en tomtom one xl, hade en i förra jobbet, när ja slutade köpte jag en egen, super nöjd.

Mycket enkla menyer och inställningar, kartor i större delen av europa och bra fäste på rutan.

BMW 330 Ci "Cabbe" (2001)
Aerodynamik ...
27 mars 2010 · 7 120 Inlägg

Är också intresserad av detta, så skriver för att hitta tillbaka till tråden smile

TUmTaSS
27 mars 2010 · 80 Inlägg

hest skrev:
Har en tomtom one xl, hade en i förra jobbet, när ja slutade köpte jag en egen, super nöjd.

Mycket enkla menyer och inställningar, kartor i större delen av europa och bra fäste på rutan.

Okeej va kostar en sådan å var kan jag köpa den?

hest
27 mars 2010 · 181 Inlägg

TUmTaSS skrev:

hest skrev:
Har en tomtom one xl, hade en i förra jobbet, när ja slutade köpte jag en egen, super nöjd.

Mycket enkla menyer och inställningar, kartor i större delen av europa och bra fäste på rutan.

Okeej va kostar en sådan å var kan jag köpa den?

Jag köpte min på media markt för 1690.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … ;scid=1698

BMW 330 Ci "Cabbe" (2001)
Muttley
27 mars 2010 ·

kör med navigon och garmin i taxin, garmin är underbar när man ska hitta på landet och min navigon är underbar när man ska hitta en gatuadress.

Lowpass
28 mars 2010 · 1 224 Inlägg

Har en TOMTOM ONE. Vet att det är av dem billiga, men skit nöjd. Hittar till det mesta och varnar för fartkameror och kontrollplatser, så det räcker för att jag blir nöjd smile

i-vtec Do you?
Soulweeper stray dog
29 mars 2010 · 197 Inlägg

Köp garmin eller navigon. De har bäst kartmaterial..

Hitta en gps med europa när du ändå är igång. Om du köper till karta i framtiden, kostar det typ 1500. Och vill du sen uppdatera din gps, uppdateras bara basmaterialet, dvs det material som följde med gpsen när du köpte den. Vill du då uppdatera din eu-karta får du köpa ytterligare en uppdatering till den. Surt med andra ord..

......... att jag ens orkar bry mig......
Mortalis VW-nörd?
29 mars 2010 · 4 332 Inlägg

Nokia har ju köpt upp en av världens största kart"tillverkare" och släppte ju för inte alltför längesen kartmaterial och navigation gratis...dock inte till alla länder (sverige e gratis iaf) och kan köpa till kartorna efterhand. Så om du har en nokia me gps o navigation så kan ju de va billigaste sättet för dig wink
Eller köpa en typ Nokia 5230 (touchmobil) med detta inbyggt (1400 pix typ) så kan du ringa också wink

J-P-R DO IT LOW STYLE
29 mars 2010 · 1 342 Inlägg

Alltid kört med Garmin och aldrig blivit besviken

volvoentusiasten
29 mars 2010 · 4 005 Inlägg

Iphone 3G telenor 200kr/mån i 18 mån inkl fri surf= 3600 kr

jailbreaka och installera tomtom OCH navigons program.

Då har du de bästa märkena, plus google maps med både vanliga kartor och satellitkartor.

Edit: visserligen bra mkt över din budget, men då har du gpslösningen löst för många år frammåt då du kan uppdatera programvaran hur länge du vill.

Senast redigerat av linuslinje (29 mars 2010)

MilleN
29 mars 2010 · 9 108 Inlägg

Jag kör med någon 1500 kronors Navigon och älskar den.

Har även kört med Nokia N95 och 5800 som navigatör med Garmin och Nokia Maps och blev besviken, en riktig GPS är alltid bättre. Får mottagning snabbare och strular aldrig. Kan väl vara bättre nu kanske.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang